۵ دلیل نیاز کسب‌وکار شما به ERP انطباق‌پذیر

پیشتر، شعار کسب‌وکارها (mantra) این بود: ماهی بزرگ، ماهی کوچک را می‌خورد. اما با سرعت یافتن تغییرات جهانی، مانترا بدین شکل تغییر یافته است: ماهی سریع، ماهی آهسته می‌خورد. سرعت همه چیز است. توانایی تشخیص اختلال در کسب‌وکار، محوری سریع و تبدیل این اختلال به یک مزیت رقابتی، بسیار مهم است. در هیچ جایی، جز فرایندهای تجاری یک تولیدکننده، این حقیقت بدیهی‌تر نیست. شرکت‌هایی که از نرم‌افزارهای یکپارچه و غیرقابل‌انعطاف استفاده می‌کنند، به خصوص وقتی که توسط کل شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند با سرعت کافی واکنش نشان دهند. با توجه به تغییرات بسیار سریعی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد، نرم‌افزار سازمانی، مانند برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP)، برنامه‌ریزی تقاضا و زنجیره تامین (DSCP)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سیستم‌های مدیریت کیفیت (QMS) باید چابک باشند و این چابکی را به شرکت‌هایی که با این سیستم‌ها کار می‌کنند ف انتقال دهند.

 

 

تولیدکنندگان باید پنج حوزه زیر را کاملا درک کنند، یعنی جایی که در آن ERP تطبیقی می‌تواند عملکرد کسب‌وکار را در مقایسه با سیستم‌های موروثی سازمان‌ها، تقویت کند.

  1. ERP قابل انطباق، انطابق پیشرفته فناوری در سازمان‌های تولیدی را ساده می‌کند

در عصر اختلال مداوم، تولیدکنندگان به راه‌حلی نیاز دارند که امکان پذیرش سریع فناوری‌های جدید مانندIoT ، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، RPA، دریاچه داده، دوقلوهای دیجیتال و سایر مواردی را فراهم می‌کند که هنوز در دسترس نیستند. مقاله‌ای که موسسه Forbes  در سال ۲۰۱۸ در مورد تحقیقات اسکات دی آنتونی منتشر شد، «تایید می‌کند که در واقع، برای این‌که رهبران بتوانند در زندگی سرشار از اختلال واردکنندگان امروز رشد کنند، باید در کسب‌وکارهای امروز و فردا تحول ایجاد کنند.» ERP تطبیقی می‌تواند در ساده‌سازی و اتخاذ فناوری‌های پیشرفته در سازمان تولیدی شما، نقش موثری ایفا کند.

  • قابلیت استقرار سریع، امکان ارتقا موثر سیستم ERP برای فراهم می‌کند

ذکر نام SAP به‌عنوان مثالی از یک ERP بزرگ، مطالعه جدید نشان داده است که تقریبا نیمی (۴۸٪) از مشتریان SAP شانس دستیابی به یک پروژه موفق را دارند و این نشان می‌دهد که پروژه آن‌ها نتوانسته است به اهداف تجاری برسد. با توجه به این‌که سیستم‌های بزرگ ERP از فعالیت‌های کلیدی شرکت پشتیبانی می‌کنند، عدم دستیابی به اهداف یک پروژه ERP می‌تواند تاثیر مخربی در خط پایانی، یعنی اثربخشی مدیریت فناوری اطلاعات (CIO) و پیشرفت استراتژی‌های کسب‌وکار داشته باشد.

مدت‌ها است که شرکت‌ها مجبور به تحمل بار پروژه‌های اجرایی طولانی با مجموعه نرم‌افزارهای یکپارچه هستند که با هزینه‌های بالای پروژه، اختلال در کسب‌وکار و سرخوردگی IT همراه هستند. بیشتر و بیشتر، مدیران فناوری اطلاعات می‌خواهند که راه‌حل جدید ERP خود را به‌سرعت کاهش دهند تا بدین ترتیب هزینه‌ها کاهش یابند و باعث افزایش زمان بهره‌مندی شوند. تولیدکنندگان اکنون می‌دانند که سرعت استقرار برای به حداقل رساندن هزینه‌ها و ریسک‌های کسب‌وکار تا چه اندازه زیاد است.

ارائه‌دهندگان ERP نسل بعدی، سیستم‌های سازگارتر و کمتری را ارائه می‌دهند که به مشتریان امکان می‌دهد نرم‌افزار را به‌سرعت در اختیار کسب‌وکار خود قرار دهند و هنگام بروزرسانی، مقرون‌به‌صرفه باشند. بروزرسانی و اجرای سریع سیستم موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و در حال حاضر سرعت در تصمیم‌گیری نرم‌افزار سازمانی اهمیت کلیدی دارد.

  • شفافیت داده‌های لحظه‌ای، بهره‌وری عملیاتی را بهبود می‌بخشد

شفافیت کسب‌وکار، موضوعی داغ برای بسیاری از تولیدکنندگان است، به‌ویژه مواردی که در حال حاضر به فرایندهای منسوخ اعتماد دارند یا از اهمیت دسترسی سریع به داده‌های کسب‌وکار برای افزایش بهره‌وری و ارائه پیشرفت‌های عملیاتی غافل شده‌اند. دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات و یک منبع حقیقت، تنها به تولیدکنندگان و شرکای اصلی کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا دقت تصمیم‌گیری را بر اساس همان مجموعه اطلاعات بهبود بخشند. این بالاتر از سناریویی است که تولیدکنندگان برای دستیابی به مبادله و تبادل اطلاعات بر تلاش‌های دستی تکیه می‌کنند، یا جایی که داده‌ها در چندین سیستم فناوری مستقر هستند. شفافیت موثرتر و چابک‌تر داده‌ها منجر به دستیابی به اطلاعات بیشتر و عملی‌تر در سراسر سازمان می‌شوند. با دسترسی بهتر و در لحظه به اطلاعات تولید، مالی، زنجیره تامین و دیگر داده‌ها، تولیدکنندگان و شرکای تجاری آن‌ها در ارائه محصولات نوآورانه، راندن فرایندهای حساس تولید و ارائه تجربه مثبت مشتری، در موقعیت بهتری قرار دارند.

  • ERP قابل انطباق امکان پذیرش و پیاده‌سازی سریع‌تر بهترین راهکارها برای صنعت را فراهم می‌آورد

تغییر واقعیت‌های کسب‌وکار منجر به تغییر بهترین شیوه‌هایی می‌شود که باید به‌سرعت در فرایندها اتخاذ شوند تا شرکت‌ها با اهداف خود هماهنگ شوند. طی ۲۵ سال گذشته، تولید از جهات مختلفی تغییر کرده است و به نظر می‌رسد این تغییرات همچنان ادامه دارند. مقررات در حال رشد، افزایش تعرفه‌ها، افزایش دستورات مشتری، فشار برای تحول دیجیتال و سایر موارد باعث می‌شود که تولیدکنندگان به‌طور مداوم تکامل یابند. این امر باعث می‌شود بدانید که آیا روش‌های عملیاتی شرکت شما برای حفظ شغل و حفظ مزیت رقابتی در بازار در حال تغییر مناسب است یا خیر. بسیاری از تولیدکنندگان تمایلی به سازش با روش‌های جدید تفکر ندارند و درحالی‌که تجهیزات به‌سرعت در حال تکامل هستند، فرایندهای کار طبق معمول «کار» باقی می‌مانند و اغلب به معاملات مبتنی بر کاغذ تکیه می‌کنند.

ERP تطبیق‌پذیر به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا مطابق با الزامات و معیارهای خاص صنعت، مقررات اجباری و فرایندهای کسب‌وکار و اصطلاحات خاص در صنعت باقی بمانند. این امر شامل رعایت استانداردهای خودرو مانندMMOG / LE ، فرایندهای اعتبارسنجی در علوم زندگی، مقررات مختلف مالی ویژه و سایر الزامات نظارتی است.

  • سیستم‌های نرم‌افزاری قابل توسعه، امکان مقیاس‌پذیری و رشد در آینده را فراهم می‌آورند

سیستم‌های غیرقابل‌انعطاف می‌توانند منجر به کندی شرکت‌ها شوند. در پاسخ به تغییر، نرم‌افزارهای گسترده تحویل کارکردهای جدید مورد نیاز یک کسب‌وکار را ساده‌تر کرده و هزینه ارتقاءهای بعدی را پایین می‌آورد. به‌عنوان مثال، یک راه‌حل نرم‌افزاری زمانی قابل توسعه است که کاربران یا سرپرستان توانایی تعریف ویژگی‌های جدید و معرفی قابلیت‌های جدید را در نرم‌افزار داشته باشند. توسعه‌پذیری به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که به‌سرعت گسترش یافته و برنامه‌های جدید ایجاد کنند. این امر به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا در جریان باشند و شکاف بین نیازهای تجاری و عملکرد نرم‌افزار استاندارد کسب‌وکار را کاهش می‌دهد. قابلیت توسعه با ERP تطبیقی، پیچیدگی نرم‌افزار را کاهش می‌دهد، ایجاد کد را به حداقل می‌رساند و ارتقاء را آسان‌تر می‌کند.

اکنون زمان آن است که ارزیابی کاملی درباره چگونگی سازگاری نرم‌افزارهای سازمانی شما با تغییرات و اختلالات تجاری داشته باشید. امسال، سالی است که سیستم‌های نرم‌افزاری خود را مرور کرده و اختلالات تجاری را به مزیت‌های رقابتی تبدیل می‌کنیم – به یاد داشته باشید این ماهی سریع است که ماهی کند را می‌خورد.

 

منبع: erpnews

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}