چگونه سیستم های ERP با اینترنت اشیا گسترش میابند

اینترنت اشیا که با ورود انقلاب صنعتی به زندگی ما وارد شد، بر تمام زوایای زندگی تاثیرگذار است و این تاثیرات روی سیستم های ERP نیز ادامه دار هستند. سیستم های اینترنت اشیا که درواقع پتانسیل های سیستم های ERP را افزایش میدهند، سازمان ها را قادر می سازند تا کسب و کار خود را بطور کلی پیش ببرند.

 

 

در سالهای اخیر، تغییرات و پیشرفت های زیادی در اینترنت اشیا ایجاد شده است و پیش بینی های زیادی در این زمینه که اکنون به حقیقت پیوستند. اما، با وجود برنامه های بالقوه زیاد، اینترنت اشیا موفقیت های چشم گیری در تقویت عملکرد برنامه های مدیریت کسب و کار و چگونگی پیشبرد کسب و کار بطور کلی داشته است.

بهبود دسترسی به داده ها

در بیشتر شرکت ها ERP قلب کسب و کار می باشد و منابع انفرادی داده ها را فراهم میکند. اینترنت اشیا پتانسیل افزایش فوق العاده ای در دسترسی و صحت داده ها دارد. این امر پیامدهای واضحی برای ارتقای ERP در موارد مختلفی همچون خدمات مشتری، پیش بینی، انبارداری و مدیریت دارایی ها، و هوش تجاری دارد. درحال حاضر، اینترنت اشیا اثرات قابل توجهی روی بخش تولید گذاشته است. برای مثال، سنسورهایی که بمنظور فعال سازی تجهیزات در سطح بالایی از خودکارسازی برای نگهداری و اطمینان از دردسترس بودن داده ها و اطمینان از تصمیم گیری های مناسب، نصب شده اند.  

بهبود ارتباطات

بطور سنتی زمانی که یک کارخانه مستقیم با مشتری معامله کند، ماژول خدمات سیستم ERP اطلاعات مشتری را برای هر شماره سریال معمولا در زمان حمل کالا بروزرسانی میکند. اما وقتی که محصول از طریق دلال ها بفروش میرسد، دسترسی کاربر نهایی به مشخصات مشتری، دشوارتر می شود. درحال حاضر، اینترنت اشیا کالا را قادر می سازد تا بمحض خروج از انبار بطور مستقیم با کارخانه در ارتباط باشد و همچنین خدمت رسانی و واحدهای مهندسی را برای ثبت اطلاعات صحیح کالا فراهم می کند.

بسیاری از سیستم های ERP استفاده از پورتال را به فروشندگان و مشتریان پیشنهاد میدهند تا بتوانند بطور مستقیم درخواست ها را مشاهده، بررسی، تایید و بدون هیچ مشکلی ثبت نمایند که این امر موجب بهبود ارتباطات و بهبود خدمت رسانی میشود. درواقع، اینترنت اشیا ارتباط بین مشتری و تامین کننده را نزدیک تر کرده است که در نتیجه کاهش خطاها و ضایعات و همچنین کوچک شدن زنجیره تامین را در پی دارد.

مدیریت انبار نیز می تواند از کالاهایی که مستقیما با سیستم ERP درارتباط هستند استفاده مفید ببرد. بروزرسانی های بموقع موارد غیرخودکار، به کارخانه ها این امکان را می دهد تا انبارهای موجود یا انبارهای واقع در خزانه های لاجیستیک دیگر را بهتر مدیریت کنند. بااین روش، بجای وابستگی به اشخاص برای تهیه گزارش از سطوح مختلف انبار، کارخانه ها می توانند داده های دائمی و صحیح دریافت نمایند.

بهبود هوش تجاری

در دنیای امروز، کسب و کارها می توانند عملکرد دستگاه ها و ماشین آلات خود را از هرجای دنیا مشاهد کرده و آنالیز حقیقی داده ها را اجرا کنند. همزمان با مدیریت محافظت ماشین آلات، اینترنت اشیا قادر است آنالیزهای اجتماعی را انجام داده و با مشتریان ارتباط مستقیم داشته باشند. دسترسی سریع و لحظه ای به هوش تجاری کسب و کار صحیح، به مدیران کمک میکند تا تصمیمات تاکتیکی بهتر بگیرند. سفارش های مجدد با استفاده از سنسورها و دیوایس های اینترنت اشیا، میتواند بسرعت با سیستم ERP بدون نیاز به مداخله انسانی ثبت شود.

راهکارهای اینترنت اشیا فرصت های جدیدی برای گسترش و ارتقای سیستم مدیریت کسب و کار فراهم میکند. منابع جدید داده ها و حجم زیادی از منابع توسعه یافته بینش عمیق تری را به تصمیم گیرنده ها در سطوح مختلف سازمانی داده است. سیستم های ERP در آینده می بایست توانایی جمع آوری، تهیه، آنالیز و بهره وری از این داده ها را به شکل کارامدی داشته باشند. سیستم های ERP امروزی می توانند از پلت فرم های ابری مقیاس پذیر، امن و قدرتمند استفاده بهینه ببرند. اینترنت اشیا بدلیل بنا شدن روی چنین پلت فرم هایی می تواند بسرعت از طریق راهکارهای قابل قبول از پیش کانفیگ شده برای نگهداری های پیش بینی شده، مانیتور کردن و آنالیز آسان، بسرعت نصب شود و کسب و کارها را قادر می سازد تا سریعا به مقیاس بزرگی در تولید برسند.

 

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}