چرا ERP هوشمند ابر ارزش افزوده به ارمغان می‌آورد

چابکی نام بازی کسب‌وکارهایی است که به‌دنبال پاسخی برای تهدیدها و فرصت‌ها در بازار خود هستند. ERP هوشمند ابر فناوری را ارائه می‌کند که به سازمان‌ها امکان می‌دهد برای ورود به بازارهای جدید و سرآمد شدن در صنعت خود، زیرساخت‌هایشان را چابک کنند.

 

 

تفاوت ERP هوشمند ابر با سیستم‌های موروثی ERP در توانایی آنها برای خودکارسازی فرایندهای روزمره کسب‌وکارها است. این سیستم‌ها به فناوری‌هایی از قبیل تجزیه و تحلیل پیش‌بینانه، طراحی تجربه محاوره‌ای کاربر و هوش مصنوعی، مجهز می‌باشند که به آنها امکان می‌دهد از طرف کاربر، آموزش ببینند، به یاد بسپارسند و کارها را انجام دهند و این گامی بزرگ نسبت به سیستم‌هایی محسوب می‌شود که فقط درخصوص کاری که باید انجام شود، به کاربر هشدار می‌دادند.

این هوش بستر دیجیتالی را فراهم می‌آورد که به‌واسطه آن، سازمان‌ها می‌توانند داده‌ها را برای درک قوی‌تر به‌کار گیرند، فرایندهای پایان به پایان (end-to-end) را یکپارچه کنند و منابع خارجی اطلاعات را در تصمیم‌گیری‌های روزانه خود بگنجانند.

غالبا سازمان‌ها برای بهبود فرایندهای خود شکیبایی بسیاری به خرج می‌دهند، زیرا برای ایجاد ارزش در کسب‌وکار، فرصت‌های ارزشمند زیادی را از دست می‌دهند. در فضایی که رقابتی بی‌امان در آن حکم فرما است و با توجه به افزایش انتظارات مشتریان، زمان نباید از دست برود.

مساله مهم ایجاد ارزش برای مشتریان به‌واسطه تطابق سریع با انتظارات آنها است. با فناوری ابری، نوآوری همگام با سرعت افزایش انتظارات مشتریان، می‌آید. کسب‌وکارها با توانایی گسترش فرایندها و ایجاد تجربه کاربری فوق‌العاده، قادر خواهند بود بلندپروازانه‌ترین استراتژی‌های رقابتی خود را دنبال کنند.

ERP ابری هوشمند چرخه استقرار سریع‌تری را نوید می‌دهد. کسب‌وکارها می‌توانند به جای اینکه ماه‌ها یا سال‌ها پس از استقرار فرایندها توسط رقبای خود، آنها را به‌کار گیرند، بروزترین و جدیدترین قابلیت‌ها و برنامه‌های کاربردی را همزمان با گسترش آنها، به‌دست آورند. درحالی‌که پیشتر، کسب‌وکارها مجبور بودند از بین فناوری‌هایی که در حالت واقعی می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند، دست به انتخاب بزنند، اکنون می‌توانند استفاده واقعی از موارد زیر را آغاز کنند:

  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  • کمک کننده دیجیتال با امکان استفاده از صدا
  • تجزیه و تحلیل حافظه
  • یکپارچگی داده پایان به پایان (end-to-end)
  • داشبوردهای آنالیز لحظه‌ای

استفاده از نرم‌افزار به‌عنوان خدمت یا SaaS، بدان معنا است که کسب‌وکارها بروزرسانی‌های مورد نیاز و منظم برای باقی ماندن در فضای رقابتی را دریافت می‌کنند. همچنین، این مقرون‌به‌صرفه‌ترین و پایدارترین روش برای دستیابی به این قابلیت‌ها است، زیرا تیم‌های فناوری اطلاعات به جای هدر دادن زمان‌های بی‌شمار برای پیاده‌سازی نرم‌افزار، می‌توانند بر حرکت رو به جلو کسب‌وکار متمرکز شوند.

ERP هوشمند ابر به روش‌های زیر، کسب‌وکارها را در خط سرعت قرار می‌دهد:

  • استقرار: پیاده‌سازی سیستم جدید و امکان به‌کارگیری فرایندهای اصلی طی چند هفته، به جای چند ماه یا چند سال.
  • بروزرسانی: بروزرسانی‌های منظم به‌واسطه ابر، امکان استقرار سریع‌تر قابلیت‌های جدید را نسبت به راهکارهای اختصاصی فراهم می‌آورد.
  • پذیرش: تجربه کاربری به‌واسطه رابط کاربری مشابه برنامه‌های کاربردی کاربرپسند و نیز قابلیت‌های موبایل برای کارکنان دورکار، تسهیل می‌شود.

با استقرار سیستم‌های ERP اختصاصی و سفارشی‌سازی شده، سازمان‌ها معمولا باید بین هر بروزرسانی سال‌ها منتظر بمانند. به‌علاوه، معمولا این بروزرسانی‌ها به دلیل نیاز به یکپارچه‌سازی پیچیده این سیستم‌ها با سایر نرم‌افزارهای موروثی، به تعویق می‌افتند.

در مقابل، ERP هوشمند ابر با چندین بار بروزرسانی قابلیت‌های جدید در طول سال، سازمان‌ها را قارد می‌سازد که در صحنه رقابت باقی بمانند. به‌ویژه، فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به سازمان‌ها اجازه می‌دهند از نرم‌افزاری استفاده کنند که از کاربران شاغل در کسب‌وکارها می‌آموزند و در نهایت اطلاعات مورد نیاز آنها را پیش‌بینی می‌کنند. این امر ERP را به یک سیستم زنده تبدیل می‌کند که کاربران کسب‌وکارها را برای ارتقا هر فرایندی هدایت می‌کند.

 

منبع: erpnews

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}