چالش های متداول انتقال به ابری

آیا کسب و کار شما در فکر انتقال به سیستم ابری است؟ در دهه های اخیر با گسترده شدن رانش ابری به تعداد تامین کنندها و راهکارهای ابری همچنان افزوده می شود. مطالعات همواره نشان میدهد کسب و کارها، رانش ابری را بسرعت درون ساختار خود می پذیرند. قبل از اینکه سازمان شما این جهش را انجام دهد، شما می بایست یک استراتژی را برای انتقال روی ابری توسعه دهید. و این یعنی شما راه غلبه بر چالش های پیش‌رو را بدانید.

 

 

موفقیت در انتقال به ابری نیازمند توجه زیاد از جانب سازمان شماست. اگر کسب و کار شما آماده مواجه شدن با این چالش ها نباشد، این انتقال برای شما و اطلاعات شما هزینه بر و خطرناک خواهد بود. با اینحال، دانستن این چالش ها و چگونگی برخورد با آنها قبل از شروع سفرتان بسمت ابری شدن، برایتان بسیار مفید خواهد بود.

در زیر می خواهیم شما را با رایج ترین چالش های این انتقال آشنا کنیم:

برنامه ریزی برای استراتژی انتقال به ابری

کارشناسان آی تی میدانند که شما نمی توانید کورکورانه و ناآگاهانه یک تکنولوژی جدید را روی ساختار خود بدون داشتن یک استراتژی بپذیرید. رانش ابری نیز از این قائله مستثی نیست. برنامه ریزی برای انتقال به ابری قبل از جهش روی این سیستم جز مهم و جدانشدنی این فرآیند است. و این بدان معنی نیست که شما باید یک سیستم ابری مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید، بلکه شما می بایست روی هزینه ها، خرابی های احتمالی، آموزش پرسنل و تخمین زمان مورد نیاز برای کامل شدن این انتقال، تامل کنید. بخش آخر مورد کلیدی می باشد، زیرا انتقال کامل به ابری بسته به بزرگی سازمان شما و تعداد اطلاعات قابل انتقال روی ابر، می تواند زمان زیادی صرف کند.

مرحله به مرحله پیش رفتن

بدترین چیزی که ممکن است در زمان انتقال روی ابری رخ دهد اینست که شما بخواهید کل اطلاعات را یکجا به ابر منتقل کنید. بااینکه کسب وکارها بسیار مشتاق انتقال داده هاشان روی ابر هستند، باید بدانند کدام اطلاعات اولویت انتقال دارند. یک تمرین خوب اینست که در ابتدا داده های غیرضروری یا داده های مازاد را منتقل کنید. زیرا وقتی شما این فرایند را شروع می کنید هنوز در مرحله تست آن خواهید بود، در این مرحله ممکن است پرسنل شما خطایی مرتکب شوند که میتواند داده ها را حذف، خراب و یا ناامن کند.  قطعا شما نمیخواهید ریسک این اتفاق را برای کسب و کارتان و یا برای داده های حیاتی و حساس خود داشته باشید بخصوص زمانی که نیاز به حفظ انطباق دارید.  

هزینه های مالی انتقال به ابری

جابجایی روی ابر می تواند هزینه بر باشد، بخصوص اگر شما از قبل هزینه های مالی را برآورد نکرده باشید. با اینکه ابری در طول زمان می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند، انتقال روی ابر بسته به تعداد داده های شما می توان بسیار پر هزینه باشد. هزینه های ابر نباید تنها روی استفاده از راهکارها متمرکز باشد، درعین حال شما باید هزینه های آموزش پرسنل برای کار کردن با تکنولوژی جدید، و هزینه های بازنویسی و جایگزینی داده هایی که با معماری ابری سازگار باشند را نیز درنظر بگیرید.

سوال های امنیتی ابری

سد شماره یک که مانع پذیرش ابری توسط کسب و کارها می شود، امنیت است. همیشه راه حل هوشمندانه ای بخصوص در زمان یکپارچگی تکنولوژی ها، برای درنظر گرفتن امنیت بعنوان الویت اول وجود دارد. وقتی از راهکارهای ابری استفاده میکنید، ضرورتاً یک طرف دیگر را برای نگه داری اطلاعات درخواست میکنید.  اگر آن طرف قابل اعتماد باشد، پس عملکردهای ابری شما قطعاً رشد خواهد کرد. درغیر این صورت عملکرد ابری دچار نابودی و تناقض میشود. مشخصاً شما میبایست به امنیت تامین کننده ابری خود آگاه و مطمئن باشید. شما حق دارید بدانید که اطلاعات کسب و کارتان کجا ذخیره می شود، چگونه تامین کننده شما داده های ورودی و خروجی را رمز گذاری میکند و تامین کننده با چه نظمی سازگار و منطبق است.   

آموزش پرسنل

هر زمان که فناوری جدیدی را به کسب و کار خود معرفی می کنید، می بایست مطمئن شوید که تمام پرسنل می توانند از آن بدرستی استفاده کنند. بنابراین شما نمیتوانید تصور کنید که همه کارکنان خودشان به تنهایی می توانند از راهکارهای جدید استفاده کنند. به پرسنل خود زمان دهید تا بتوانند همگام جریان جدید ابری و راهکارهایش شوند. این کار می تواند از دردسرهای آتی که از جهش سریع روی تکنولوژی جدید بوجود می آورد، پیشگیری کند.

اجتناب از وابسته شدن به یک فروشنده

حتی اگر انتظارات اولیه شما از یک فروشنده ابری مثبت هستند، ممکن است بعد از شروع فرآیند انتقال متوجه شوید که این فروشنده بدرد شما نمی خورد. وابستگی به خدمات یک فروشنده مشکلی رایج برای خریداران تکنولوژی ابری است. بدلیل اینکه انتقال به سیستم ابری یک فرایند زمانبر و پرهزینه میباشد، بیشتر کسب و کارها ترجیح میدهند تنها با یک فروشنده کار کنند حتی اگر آن فروشنده برایشان بهترین گزینه نباشد. زمانی که میخواهید تامین کننده ابری خود را انتخاب کنید، اینکه اهداف ابری شما چیست و کدام فروشنده بهتر می تواند شما را در رسیدن به آن اهداف یاری نماید، بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه براین شما می بایست بدنبال توافقات خدماتی (SLAs) که حاوی اطلاعاتی است که در زمان توقف استفاده از ابری فروشنده به شما ارائه خواهد داد، نیز باشید.

 

منبع: solutionsreview.com

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}