پیش‌بینی آینده مالی کسب‌وکارها

مدیران مالی (CFO) هیچ زمان دیگری مثل امروز، برای استفاده لحظه‌ای از داده‌ها جهت تصمیم‌گیری مناسب، تحت فشار قرار نگرفته بودند. از عملیات مالی انتظار می‌رود که بیشتر و بیشتر ارائه دهد، از دسترسی آسان، تا کارایی عملیاتی و ارزش‌آفرینی بلندمدت. به نظر می‌رسد، تحول دیجیتالی پاسخ این تقاضا باشد، اما وقتی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌تواند استرس‌زا باشد، به‌ویژه با توجه به فشار سرمایه‌گذاران برای انجام سریع کارها.

 

 

خبر خوب این است که فناوری دیجیتالی اکنون با ایجاد فرصتی برای ساده‌سازی و خودکار کردن فرایندهای وقت‌گیر، به آسانی در دسترس قرار گرفته است.

در حال حاضر مجموعه نرم‌افزارهای به‌عنوان خدمت مالی، برای استقرار سریع در دسترس هستند که می‌توانند طی فقط یک ماه ارزش‌آفرینی کنند.

البته، قبل از اقدام به خرید نرم‌افزار، به ۸ پیش‌بینی درباره آینده مالی که می‌خواهید به آن دست یابید، توجه کنید.

ابر (cloud) به یک قاعده تبدیل می‌شود

نرم‌افزار مبتنی بر ابر این اطمینان را ایجاد می‌کند که به‌طور دائم به جدیدترین نسخه دسترسی دارید. با ابر به‌عنوان یک قاعده و هنجار، شما پیچیدگی و هزینه فناوری را به‌شدت کاهش می‌دهید، بدون این‌که عملکردی را قربانی کنید.

عملیات مالی درلحظه انجام می‌شود

گزارش‌دهی دوره‌ای در آینده اهمیت کمتری خواهد داشت. هنگامی‌که اطلاعات بنا بر تقاضا در دسترس است، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما هنوز هم نیاز دارید که خواسته‌های منظم نمایندگان خارجی را برآورده کنید، اما سرمایه‌گذاران نیازی به انتظار کشیدن ندارند.

ارزش استراتژیک افزایش می‌یابد

با توجه به خودکارسازی بسیاری از کارکردها و کاهش زمان گزارش‌گیری، امور مالی می‌تواند نقش خود را به‌عنوان ارائه‌دهنده بینش‌های تجاری و خدماتی مانند تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی افزایش دهد – هدف اصلی تأمین مالی بر اساس تحقیقات گروه Hackett.

نوآوری

سیستم‌های سریع‌تر و ارزان‌تر مبتنی بر ابر، فرایندها را ساده خواهند کرد – و بدین ترتیب، وقت افراد برای خلق چیزهای جدید آزاد خواهد شد.

کمک روبات‌ها

با ادغام Siri و دیگر دستیاران دیجیتال، می‌توانید به‌سرعت از داده‌های خود پاسخ دریافت کنید. فعالیت‌های مختلف از سوالات بودجه تا گزارش تولید و سایر موارد، به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

کنار رفتن صفحات گسترده

اطلاعات موجود در صفحات گسترده، با اطلاعات غنی از لحاظ بصری، قابل دسترس و استفاده آسان، جایگزین خواهند شد.

داده‌ها به اشتراک گذاشته خواهند شد

مدیران ارشد مالی و تیم‌های آن‌ها برای پیش‌بینی، به داده‌های گسترده شرکت نیاز دارند تا بتوانند به رهبران ارشد در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک کمک کنند؛ مثل داده‌های مربوط به فروش، تحقق سفارش، زنجیره‌های تامین، درخواست مشتریان و عملکرد کسب‌وکار و همچنین آمارهای صنعت و بازار.

به اشتراک گذاشتن دانش در یک سلسله مراتب، با نرم‌افزار دیجیتال بسیار ساده‌تر خواهد بود – پایان دادن به مخازن داده

اساس کار بر داده‌های خوب استوار است

برای بهره‌مندی کامل از مزایای تحول دیجیتال، داده‌ها باید تمیز، تراز و یکپارچه باشند. البته، هرگز کار ساده‌ای نخواهد بود، اما اکنون مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

هیچ وقت دیگری برای مدیران ارشد مالی جهت بررسی نرم‌افزار اتوماسیون مالی، فرصت بهتری وجود نداشته است. مشاوران مدیریت Deloitte در حال پیش‌بینی انفجار در بازار هستند و با استفاده از برنامه‌های مالی، نقش سنتی ERP را به چالش می‌کشند.

 

منبع: erpnews

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}