نرم‌افزار ERP تولید در سال ۲۰۲۰: تولیدکننده دیجیتال

قرن ۲۱ نوآوری‌های فناورانه بسیاری را معرفی کرده است و کسب‌وکارها تاثیر مثبت آنها را مشاهده کرده‌اند. در این زمان، گزینه‌های تحول دیجیتال تولید، قوی و متنوع بوده‌اند.

برخی تولیدکنندگان از این امر بهره‌مند شده‌اند، که البته تعداد آنها زیاد نیست. پیشرفت نرم‌افزارهای ERP تولید نه تنها بهره‌وری را افزایش داده، بلکه دنیای جدیدی از ممکن‌ها را به کسب‌وکارها معرفی کرده است. بررسی این گزینه‌ها، از جمله پیش‌بینی‌ها و روندهای برتر سیستم‌های ERP برای سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

 

 

تفاوت سیستم‌های ERP شرکت‌های تولیدی کوچک و بزرگ

تولیدکنندگان بزرگ در مقابل تولیدکنندگان کوچک قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد، تولیدکنندگان بزرگ اولین پذیرندگان سیستم‌های ERP تولیدی امروزی هستند. این مساله گاهی با دسترسی به بودجه و منابع ارتباط دارد. در نظر بگیرید که در ایالات متحده، بیش از ۹۰ درصد از کسب‌وکارها، ۵۰۰ کارمند یا کمتر دارند (و فرض کنید که شرکت‌ها در مقیاس کوچک تا متوسط هستند). بیشتر شرکت‌های این بخش که کار تولیدی می‌کنند، غرق در حفظ کارکنان بخش تولید خود هستند.

بازدهی تولید (و احتمالا افزایش بهره‌وری) هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. قیمت نرم‌افزار از مقرون‌به‌صرفه تا گران‌قیمت، متفاوت است. گاهی این مساله به میزان پیچیدگی و نیازهای تولیدکننده بستگی دارد. به نظر می‌رسد، نرم‌افزارهای ابری SAP S/4HANA و Oracle به‌نحو چشمگیری گران‌تر از IQMS هستند و مشاور مستقل واجد شرایط منبع ارزشمندی است که می‌تواند به شما در تعیین مناسب بودن نرم‌افزار و قیمت آن کمک کند. تعداد نرم‌افزارهای ERP تولیدی خوب تا عالی، کم نیست.

منشا سیستم‌های ERP تولید

بیشتر شرکت‌های تولیدی از همه ابزار و امکانات خود استفاده می‌کنند، اما نرم‌افزار ERP را برای اجرای بهتر فرایندهای سازمانی، مورد استفاده قرار نمی‌دهند. نگاهی به تاریخچه نرم‌افزار ERP تولیدی، نشان می‌دهد که تلاش‌های اولیه برای ساختن ابزارهای بهتر در دهه ۱۹۴۰ میلادی، همزمان با به وجود آمدن ماشین حساب، آغاز شده است.

با گذشت زمان، شرکت‌ها برای کمک به فرایند تولید، شروع به ساختن ماشین‌های پیچیده‌تری کردند. نسخه‌های اولیه نرم‌افزار تولید به ارائه خدمات و راهکارهای اختصاصی محدود بوده‌اند. حال این سوال مطرح می‌شود که نرم‌افزارهای پیشرفته ERP تولید دقیقا چه ارمغانی داشته‌اند و چرا رویایی هستند که به واقعیت تبدیل شده است؟

امکانات سیستم‌های ERP تولیدی امروزی

امروزه، شاهد آن هستیم که راهکارهای ERP تولید مبتنی بر ابر، گزینه‌های چند بعدی، مثلا کنترل کیفیت و هوش مصنوعی، اضافه کرده‌اند. این مساله می‌تواند بازی را تغییر دهد، که به‌ویژه در صنایع دقیق مانند پزشکی و غذایی، ارزشمند است.

ما اغلب تولیدکنندگان زیادی را می‌بینیم که با مشکل ظرفیت ناشی از سیستم‌های قدیمی مواجه هستند که سفارشی‌سازی، گزارش‌دهی سریع و … را با محدودیت مواجه می‌کند. نرم‌افزارهای ERP تولید امروزی، مجموعه‌ای از انتخاب‌ها، از قبیل توانایی یکپارچه‌سازی زنجیره تامین با مدیریت درون‌ریزی و برون‌ریزی مواد در مقیاس جهانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این قبیل پیشرفت‌ها موجب می‌شوند وقت کارکنان برای تمرکز بر کارهای ارزشمندتر، آزاد شود.

از دیگر ویژگی‌های تاثیرگذار، می‌توان به توانایی بهبود برنامه‌ریزی تولید اشاره کرد. گسترش این ویژگی، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد که همواره میزان موجودی خود را کنترل کنند، به‌نحوی‌که موجودی مازاد نداشته باشند و همچنین به مدیریت برنامه‌ریزی کارکنان و دستگاه‌ها کمک می‌کنند. با به‌کارگیری نرم‌افزار ERP تولید، شرکت‌ها می‌توانند روش‌هایی را بیابند که نه تنها به مدیریت تدارکات آنها کمک می‌کند، بلکه روش‌های جدیدی نیز برای ردیابی محل کالاها، در عین بهبود تجربه کاربری مشتریان، می‌یابند.

در نظر داشته باشید که چاپ سه بعدی و برنامه‌های پیش‌بینانه، فناوری‌های نوظهوری هستند که تا همین چند وقت پیش ممکن به نظر نمی‌رسیدند. پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در زمینه فناوری، دنیای جدیدی را پیش روی بسیاری از شرکت‌ها قرار داده‌اند و هر روز کسب‌وکارهای بیشتری با امید دستیابی به این فناوری‌ها و بهره‌مندی از مزایای آنها، به استفاده از نرم‌افزارهای جدید تولید روی می‌آورند. بیشتر سیستم‌های ERP برتر موجود در بازار، امکان این پیشرفت‌های بالقوه را فراهم آورده‌اند.

نتیجهگیری: سیستم‌های ERP تولید، آینده روشنی دارند

سیستم‌های ERP تولید امروزی، به ابزاری تبدیل شده‌اند که برای خودکارسازی و سرعت بخشیدن به فرایندها، روش‌های جدیدی را ارائه می‌کنند. آینده چه چیزی را برای سیستم‌های ERP تولید رقم خواهد زد؟ آیا این پیشرفت‌ها منجر به کاهش نیاز به نیروی کار انسانی خواهند شد؟ آیا چاپ چهار بعدی همان تاثیر حیرت‌آور چاپ سه بعدی را خواهد داشت؟ واقعیت این است که اینترنت اشیا (IoT) و امکان برقراری ارتباط با اتصال پیشرفته میان کف مغازه و مصرف‌کننده، نحوه تعامل کسب‌وکارها را تغییر خواهد داد.

 

منبع: thirdstage-consulting

 
{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}