شرکتهای مدرن میبایست فرای ERP را ببینند

امروزه تقریبا همه مطمئن هستند که بدون تغییر دیجیتالی درکارشان موفق نخواهد بود. نرم افزار ERP که اولین گام در تغییر دیجیتالی می باشد دیگر به تنهایی در دنیای رقابت کافی نیست. پس اکنون زمانش رسیده که به فرای ERP فکر کنید.

همه مطمئن هستند که بدون تغییر دیجیتالی درکارشان موفق نخواهد بود. نرم افزار ERP که اولین گام در تغییر دیجیتالی می باشد دیگر به تنهایی در دنیای رقابت کافی نیست. پس اکنون زمانش رسیده که به فرای ERP فکر کنید.

در سال ۲۰۱۲، تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که طی ۵ سال، سرپرستان بازاریابی بیشتر از سرپرستان بخش IT زمان صرف IT می کنند. در آن زمان این حرف بسیار عجیب بنظر می آمد و بااینکه IT درحال رشد بود بنظر میرسید که همچنان تحت نظر CIO باشد.

امروزه، متوجه شدیم که پیش بینی تحلیلگران چندان هم غیرواقعی نبوده است. شاید اکنون از بین مدیران، مدیران مالی فعالترین نقش را در ساختن تکنولوژی مناسب برای شرکتشان دارند. 

هماهنگی عالی تکنولوژی و مدیران مالی

چرا مدیران مالی باید کسانی باشند که فرایند فشرده و زمانبر ساخت بستر تکنولوژی را مدیریت کنند؟ جایگزین های دیگر را نیز درنظر بگیرید. فروشنده ERP شما می تواند بستر فناوری شما را بسازد و مدیریت کند، اما آنها یک تضاد منافعی آشکاری دارند. فروشنده های ERP علاقه شدیدی به همگام کردن شما با اکوسیستم خود دارند و این یعنی بستر فناوری شما تنها محدود به مواردی است که فروشنده می تواند برای شما فراهم کند و نه مربوط به به بهترین نتایج موجود بازار.

یادتان باشد که مدیران بخش فناوری می توانند این مسئولیت را رهبری کنند. اما احتمالاً، آنها دید وسیعی نسبت به اهداف نهایی کسب و کار که مدیران مالی باتلاش آنها را پیش میبرند، ندارند. یک مدیر بخش فناوری به احتمال زیاد چندان واقف به تاثیراتی که انتخاب تکنولوژی در بخش ها دیگر همچون بخش CRM میگذارد، نیست. و این موضوع آنها را در خطر انتخاب سیستمی میگذارد که ممکن است بشکل تئوری نتیجه بخش باشد ولی در عمل برای کاربری پیچیده و فرایند انتخاب مشتری با چالش های زیادی روبرو می باشد.

حرکت فرای ERP

بااینکه بستر فناوری ۱۰۰ درصد حائز اهمیت می باشد، داشتن یکی از آنها اصلاً از اهمیت داشتن یک ERP یکپارچه کم نمیکند. درحقیقت، ERP باید در هسته بستر فناوری شما باشد. شرکت شما چه از SAP استفاده کند چه از اوراکل، ERP تنها منبع حقیقی شما خواهد بود. ERP شما را قادر میسازد که تمام اطلاعات خود را دیجیتالی کرده و مشخصاً ذخیره نمایید، اما درواقع دسترسی و پردازش آن اطلاعات نیازمند کار دستی و ورود داده ها می باشد که بسیار زمانبر است. بنابراین یک ERP میتواند بعنوان یک ابزار عالی برای ثبت و ضبط اطلاعات بحساب بیاید اما نمیتواند تضمینی برای مجهز کردن کلیه امور باشد.

بنابراین، برای تکمیل امور به بهترین شکل، یک سازمان باید بدنبال پلت فرم های هدفمند برای فرایند مالی بعنوان ثبت کننده گزارشات، تهیه کننده مبالغ قابل پرداخت و یا دستورات نقدی باشد. با انتخاب فناوری هایی با عملکرد صحیح، شرکت ها می توانند بهره وری خود را تا حد امکان بالا ببرند.

نگاه اجمالی به بستر فناوری ایده آل

اگر ERP ستاره درخشان بستر فناوری شما باشد، پس لایه یکپارچه کننده داده ها باید بعنوان بهترین بخش پشتیبان شما درنظر گرفته شود. لایه یکپارچه کننده داده ها باید به تمام داده های موجود در شرکت متصل باشد و با گزارشگیری، تجزیه و تحلیل و تصویرسازی پشتیبانی شود. رسیدن به این سطح از آشکاری و نتیجه بخشی، نیازمند اولویت دادن به تمام مدیران مالی است.

مورد بعدی در لیست شما باید مربوط به راهکاری برای حسابداری، برنامه ریزی بودجه و مالی و تجزیه و تحلیل باشد. پیشنهادات زیادی از ERP های اصیل در این لیست وجود دارد که مانند SAP طراحی (modeling) و آزمایش (testing) را ساده سازی می کنند.

مدیریت تغییر: ایده درمقابل استقرار

زمانی که مرحله آخر بازی فناوری خود را بدانید نصف راه را رفته اید. و بقیه راه به استقرار بستر فناوری خود و همگانی کردن آن در کل سازمان مربوط میشود. اما گاهی پیش میاید که بدلیل مقاومت تیم مالی در برابر پذیرش تغییرات، پیروزی در این جنگ دشوار می شود. برای غلبه بر این سکون، تغییر تاکتیک از طریق الویت بندی و آزمایش ابزارهای جدیدی که سریع الاثر است، می تواند سازنده باشد.

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}