ایجاد تحول در کسب‌وکار با سیستم‌های اطلاعاتی

به نظر شما منظور ما از این عنوان چیست؟ با گذشت زمان، کسب‌وکارها تکامل می‌یابند، مشتریان فعلی نیازهای جدید پیدا می‌کنند، مشتریان جدید کالاهایی را طلب می‌کنند که برای ما جدید هستند و شاید فرصت‌های جدید بازار باشند؛ و در نتیجه، سیستم‌های موجود، فرایندهای کسب‌وکار و درخواست مشتریان درباره نحوه تعامل با آنها، به تدریج موجب می‌شود که از رده خارج شویم. ایجاد توازن در این عوامل به روش‌های کاراتر، چیزی است که ما از اصطلاح «تحول کسب‌وکار» انتظار داریم. پیشنهاد ما این است که از سیستم‌های اطلاعاتی به‌عنوان کاتالیزور ایجاد تحول در فرایندهای کسب‌وکار استفاده کنید.

 

 

سال‌ها، تیم‌های فناوری اطلاعات (IT) پروژه‌های مربوط به ERP یا ابزارهای کسب‌وکار را اجرا و مدیریت می‌کردند. جالب است بدانید که با گذشت زمان، سازمان‌ها دریافتند که پیاده‌سازی یا بروزرسانی سیستم‌های اطلاعاتی اصلی باید کل کسب‌وکار را در بر گیرد. تیم‌های فناوری اطلاعات نقشی بیش از پشتیبان ایفا می‌کنند و در حال حاضر، هرجا لازم باشد، به‌عنوان یکی از اعضای تیم پروژه ظاهر می‌شوند.

در این حوزه، برخی شرکت‌ها هشیار هستند. کسب‌وکارهای بسیاری مثلا به دلیل نااطمینانی از برگزیت، خود را ملزم به نگهداشتن پول در بانک می‌دانند. در نهایت، این شک و تردیدها موجب می‌شوند که بسیاری از شرکت‌ها با شکستن مرزهای سنتی، به فناوری‌های دیجیتال رو بیاورند.

بین حرف و عمل تفاوت بسیاری وجود دارد

بر اساس گزارش سالانه ۲۰۱۹ تولید:

  • یک نفر از چهار شرکت‌کننده در نظرسنجی، در حال حاضر هیچ طرح دیجیتالی ندارند
  • ۲۶% از شرکت‌ها فناوری‌های کارخانه هوشمند را در برنامه خود دارند، اما درخصوص نحوه پیاده‌سازی آن تردید دارند
  • با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه تا سال ۲۰۲۵، ارزش جهانی اینترنت اشیا به ۲/۶ تریلیون دلار خواهد رسید، ۷۴% از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که ضرورت پذیرش فناوری‌های دیجیتال برای پیشرفت کسب‌وکار خود را قبول دارند
  • بر اساس نظر ۷۴% از پاسخ‌دهندگان، یکی از بزرگ‌ترین مزایای فناوری‌های کارخانه دیجیتال این است که از آنها برای ساده‌سازی فرایندهای داخلی شرکت، از سطح فروشگاه تا مدیریت، استفاده می‌شود.

مرزهای بین سیستم‌های IT، از جمله ERP و سایر سیستم‌های کسب‌وکار، به نحو فزاینده‌ای از بین رفته است و در این بین، مهاجرت به سیستم‌های اطلاعاتی کسب‌وکار مشهودتر است.

این امر صحت دارد، زیرا سیستم‌های یکپارچه‌ای مانند ERP بر کل فرایندهای سازمان تاثیرگذار می‌باشند. این سیستم‌های اطلاعاتی کسب‌وکار، ارزش افزوده‌ای را موجب شده‌اند که متاسفانه روش‌های سنتی قادر به ایجاد آن نبوده‌اند. البته، برای کسب نتیجه مطلوب از این فناوری‌ها، لازم است که همه افراد موظف مشارکت فعالی داشته باشند.

امروزه پیاده‌سازی سیستم‌های کسب‌وکار، حداقل در سازمان‌های متوسط، با صرف هزینه هنگفتی همراه نیست. آنچه اهمیت دارد، هزینه کرد عاقلانه است؛ یعنی استفاده از ابزارها و منابع مناسب کسب‌وکار. ایجاد انگیزه در کارکنان و آموزش آنها نیز به همان اندازه اهمیت دارد. اغلب، مشارکت در پروژه تحول کسب‌وکار می‌تواند سبب ایجاد انگیزه و آموزش امکانات جدید سیستم به کارکنان شود. درک کارگران از آنچه این فناوری برای آنها و کسب‌وکارشان دارد، سطح انگیزه و تعهد بیشتری را برای آنها محقق می‌کند.

نتیجه‌گیری

سرمایه‌گذاری در امر آموزش، برای کسب‌وکار شما بسیار مفید خواهد بود. معمولا کسب‌وکارها آموزش بسیاری از ویژگی‌ها و فرایندها را طی پیاده‌سازی یک سیستم ERP مدرن فراموش می‌کنند. این انتظار وجود دارد که کارکنان بتوانند با سیستم جدید کار کنند. این انتظار نه تنها اشتباه است، بلکه می‌تواند برای موفقیت سیستم ERP جدید کسب‌وکار در مرحله پیاده‌سازی و توانایی آن برای ایجاد نتیجه و توسعه مورد انتظار در آینده، زیان‌بار باشد.

اعداد این گزارش بسیار جالب توجه هستند. توجه داشته باشید که به نظر می‌رسد تغییرات چشمگیری پیش روی ما قرار دارد که بیشتر تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار خواهند داد. سرمایه‌گذاری برای ایجاد تحول در کسب‌وکار، با پشتیبانی سیستم‌هایی مانند ERP، منجر به اجرای قوی و کاملا مستند فرایندهای کسب‌وکار خواهد شد. این تغییرات باید توسط تیم‌ها و مشاوران مالی آموزش‌دیده و ماهر، هدایت شوند. این تنها راه برای تضمین آینده موفق برای کسب‌وکار است؛ ضمن اینکه موجب تقویت کسب‌وکارها برای رویارویی مطمئن با چالش‌ها و رویدادهای بازار خواهد شد.

 

منبع: gradientconsulting

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}