ادغام کلان‌داده‌ها با سیستم‌های ERP برای ایجاد یک تغییر بزرگ

گزارش IBM حاکی از آن است که ۹۰ درصد داده‌های موجود، طی دو سال اخیر ایجاد شده‌اند. این نشان‌دهنده توجه جهانی بی‌سابقه به کلان‌داده‌ها است (مجموعه‌ای از داده‌های ساختاریافته، غیرساختاریافته و نیمه‌ساختاریافته که به نحو گسترده‌ای برای تجزیه و تحلیل‌ها در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار به‌کار می‌روند). کلان‌داده‌ها که در ابتدا به‌عنوان داده‌های سه نسخه‌ای، متنوع و سریع در پردازش شناخته می‌شدند، امروزه با افزودن نسخه‌های فراوان دیگر به این تعریف شناخته می‌شوند. تردیدی نیست که کلان‌داده‌ها سرآغاز تغییرات بزرگی بوده‌اند.

 

 

کلان‌داده بزرگ‌تر از آن است که در اکوسیستم دیجیتال نادیده گرفته شود

گزارش Information Week حاکی از ان است که شرکت‌ها فقط از ۱۲ درصد اطلاعات ایجاد شده/جمع‌آوری شده را استفاده کرده و رقم حیرت‌انگیز ۸۸ درصد را بدون استفاده رها می‌کنند. این بدان معنا است که کسب‌وکارها به نحو موثری اطلاعاتی را که می‌توانستند تجارت آنها را متحول کنند، از دست داده‌اند. به‌علاوه، گزارش موسسه McKinsey حاکی از آن است که از هر ۱۰ پروژه قیمت‌گذاری شرکت‌ها، سه پروژه شکست می‌خورد که پیامد آن ایجاد پرونده‌ای درباره علت بهینه نبودن داده‌ها است.

در حال حاضر، کسب‌وکارها در اکوسیستمی غرق در داده فعالیت دارند (به یاد دارید که ۹۰ درصد از داده‌ها مربوط به دو سال اخیر می‌باشند) و این داده‌ها حاوی درک مهمی هستند، یعنی یک معدن طلا که می‌تواند چشم‌انداز یک کسب‌وکار را ایجاد کرده یا از بین ببرد. شرکت‌ها برای به‌دست گرفتن ابتکار عمل در دنیای رقابت، به فناوری‌های همگرا، تصمیم‌گیری سریع، اطلاعات لحظه‌ای و سرعت عمل نیاز دارند.

تاثیر کلان‌داده‌ها بر سیستم‌های ERP قطب دانش یکپارچه

کلان‌داده‌ها علاوه بر هماهنگ‌سازی جریان داده‌ها، با ارائه قابلیت‌های تحلیلی گسترده‌تر، این قدرت را دارند که راهکارهای ERP را تاثیرگذارتر کنند. مزایای مهم آن عبارتند از:

  • پیش‌بینی سریع‌تر فروش به‌واسطه تبادل سریع اطلاعات در بین ماژول‌های سیستم ERP: تجزیه و تحلیل فروش با به‌کارگیری الگوهای مختلف، ورودی مهمی برای تصمیم‌گیری محسوب می‌شود. ماژول‌های سیستم ERP امکان دسترسی سریع را از طریق چندین کانال اطلاعاتی به وجود می‌آورد و به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به‌سرعت تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.
  • برنامه‌ریزی پیشرفته برای بهبود فرایندها: تجمع داده‌ها در ماژول‌های ERP، با برنامه‌ریزی بهتر، به مدیریت بهتر پروژه‌ها کمک می‌کند. این امر موجب افزایش بهره‌وری و انجام کار بیشتر در زمان کمتر، بدون تاثیرگذاری منفی بر سایر پارامترهای کیفی/تحویلی می‌شود.
  • تسهیل مدیریت زنجیره تامین: ادغام ERP و کلان‌داده‌ها، بزرگ‌ترین راه‌حل برای تهیه زنجیره تامین را فراهم می‌آورد و به کسب‌وکارها نمای کاملی از دارایی‌ها و فرایندها ارائه می‌دهد و با آشکار شدن تحولات، امکان تصمیم‌گیری بهتر برای پاسخ‌گویی به مطالبات نوظهور را فراهم می‌آورد.
  • انتخاب متقاضیان با تجزیه و تحلیل‌های انتقادی: به خدمت گرفتن متقاضیان برای مشاغل نیاز به مطابقت با معیارهای مختلفی دارد، از جمله مجموعه مهارت‌ها، ویژگی‌هایی که باید داشته باشند، ویژگی‌هایی که خوب است داشته باشند، ارزیابی روانشانسی و غیره. سیستم‌های ERP این توانایی را دارند که متقاضیان را بر اساس معیارهای مختلف فیلتر کرده و مناسب‌ترین فرد را که با معیارها مطابقت دارد، انتخاب کنند.
  • اکتشاف داده‌ها در افق‌های جدید: گسترش فعالیت مستلزم ورودی‌های جامع و دید تیزبین نسبت به فرصت‌ها و مشکلات احتمالی است. تجزیه و تحلیل کلان‌داده‌ها اطلاعاتی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که به تصمیم‌گیری شفاف‌تر درباره جریان‌های درآمدی و فرصت‌های جدید در بازارهای جدید، کمک می‌کند.

سرعت اغلب بزرگ‌ترین وجه تمایز در یک اکوسیستم است، یعنی جایی که الگوهای کسب‌وکار و موارد قابل تحویل در بیشتر پارامترها مشابه هستند. روشن است که نیاز کسب‌وکارها، دسترسی سریع و لحظه‌ای به اطلاعات و فرایندها و نتیجه‌گیری سریع برای تصمیم‌گیری به‌موقع است. دید وسیع نسبت به چشم‌اندازی که در آن شخصی‌سازی و بخش بندی حاکم است، پیامدهای نسبتا کمتری دارد. ERP و کلان‌داده‌ها به نحو فزاینده‌ای درکسب‌وکارها رخنه کرده‌اند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که سازمان‌ها این ادغام را برای ایجاد یک تغییر بزرگ بپذیرند.

 

منبع: ۳i-infotech

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}