تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۵

پرواز بوئینگ به دل ابرها

در یک قرارداد عظیم تجاری، شرکت بوئینگ پیاده‌سازی سیستم‌‌های ERP ابری خود را به سه شرکت آمازون، گوگل و مایکروسافت سپرده است. قراردادی که تکیه بوئینگ بر سیستم‌های ERP محلی (On-Premises) را در سال‌های آتی به حداقل می‌رساند.

اواخر سال گذشته میلادی بود که خبر رقابت سه غول دنیای فناوری برای تصاحب یک قرارداد تجاری با بوئینگ در رسانه‌‌ها منتشر شد. قراردادی که طی چندسال بیش از یک میلیارد دلار درآمد خالص برای این شرکت‌ها به‌همراه دارد. تصمیم بوئینگ اما جالب بود. عقد هم‌زمان قرارداد با سه شرکت بزرگ و شناخته‌شده ارایه‌دهنده خدمات ابری یعنی آمازون (AWS)، گوگل و مایکروسافت. به این ترتیب بوئینگ خود را در لیست کوتاه شرکت‌هایی قرار داد که استراتژی استفاده از چند محیط ابری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

 

 

بیشتر سیستم‌های ERP بوئینگ در حال حاضر سیستم‌های محلی‌ای است که یا توسط خود بوئینگ یا شرکت‌های طرف قرارداد مدیریت می‌شوند. گسترش استفاده از سیستم‌های ابری محدودیت‌های زیرساختی را برای این غول دنیای هوانوردی حذف می‌کند و باعث ساده‌تر شدن فرایندها، ایجاد محیط و مسیر دسترسی ایمن‌تر و آسان‌تر به داده‌‌ها و قدرت بخشیدن به بوئینگ برای خلق فرصت‌های تجاری بیشتر می‌شود.

بوئینگ سرمایه‌گذاری عظیمی روی آینده دیجیتال خود کرده است. این آینده دیجیتال از نگاه بوئیگ گسترش روابط با ارایه‌دهندگان سرویس‌های فناورمحور مورد استفاده‌اش است. سرویس‌هایی که مسیر رایانش و مدیریت ابری داده‌های آن را در سال‌های آینده هموار می‌کند. مزایای این همکاری استراتژیک بین غول‌های دنیای فناوری و هوانوردی به همین‌جا ختم نمی‌شود. توسعه فناوری ابری برای بوئینگ ایجاد فرایندهای پایدار، دسترسی گسترده‌تر به سیستم‌ها و فناوری‌های کارآمد مدیریت انرژی، ایجاد و مدیریت مراکز داده کارآمد و استفاده گسترده‌تر از ابزارهای دیجیتال را باعث می‌شود که نتیجه آن کاهش چشم‌گیر ردپای کربن بوئینگ و کاهش سهم این شرکت در گرمایش جهانی است.

به گفته کریس ریموند یکی از مدیران ارشد بوئینگ:«هیچ سازمان و صنعتی نمی‌تواند به تنهایی آینده‌ی پایدار را تضمین کند. ما از همکاری با رهبران بازار فناوری مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت بسیار خرسندیم. رهبرانی که در مسیر کاهش تولید کربن متعهد و اثرگذارند.»

نه فقط برای بوئینگ که برای بیشتر شرکت‌های بزرگ دنیا تحول دیجیتال صرفا به دیجیتالی کردن فرایندهایشان محدود نمی‌شود. رسالت این شرکت‌ها چیزی فراتر از ساخت مسیر سفر مشتری یا آسان‌تر کردن فرایند ارتباط با اوست. کاهش ردپای کربنی، کاهش سهم در آلودگی هوا، کاهش سهم در گرمایش جهانی و حفظ محیط‌ زیست هنجار جدید سازمان‌های بزرگ چند ملیتی است که نمود این هنجارها را در تصمیمات اخیر شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، آمازون و بوئینگ می‌توان دید.

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}