شرکتی با ۹۰۰ پرسنل ولی بدون محل کار!

در سالهای اخیر گرایش شرکت ها بسمت منحل کردن فضای فیزیکی و دورکار رفته است. اما این موضوع برای پرسنل خوب است یا بد؟ کیت هوستون میگوید: “استعداد همیشه وجود دارد اما موقعیت همیشگی نیست. کار کردن با این سبک و سیاق یعنی تو هم همیشه به استعداد دسترسی داری و هم میتوانی از موقعیت ها استفاده کنی.”  ایشان در ادامه میگوید: “من در اداره کار نمیکنم و همه  ما این موضوع را دوست داریم برای ملاقات همدیگر باهم به سفر میرویم و بسیار از این ماجراجویی لذت میبریم.”

 

 

اما این موضوع چه مزیت هایی میتواند داشته باشد؟

صرفه جویی در هزینه ها

ارتباط اینترنتی سریعتر، نرم افزارهای ویدیوئی و پیام دهی، و افزایش همکاری و مدیریت نرم افزارها به بعضی از شرکت ها این امکان را میدهد که محیط کاری فیزیکی را بطور کامل کنار بگذارند. درعئض آنها از مکان های مختلف دنیا پرسنل میگیرند و از آنها می خواهند که در خانه هایشان یا در مکانی قابل دسترس به محل زندگی شان با دیگر پرسنل کارکنند.

خودکارسازی پرسنل با بیش از ۷۰ کشور مختلف جهان به جای اجبار آنها به حضور در یک محل کار ثابت و هزینه هایی که شرکت باید برای پروازهای آنها به محل شرکت بطور سالیانه پرداخت کند. آنها همچنین به کارمندان هزینه های مجهز کردن خانه هایشان را به یک شرکت خانگی پرداخت میکنند و به آنه کمک میکنند تا هزینه های اجاره یک محل کار را برآورد کنند یا به آنها در هزینه های نوشیدنی هایشان کمک میکنند اگر که از قهوه خانگی استفاده میکنند. بااینحال تمام این هزینه ها از داشتن یک محل اداری دائمی کمتر است.

افزایش ترند

دورکاری با خود اشتغالی و ساعات کاری انعطاف پذیر بشدت افزایش یافته است. براساس آمار  Office forNational Statistics Labour Force  حدود ۱٫۵۴ میلیون از مردم دورکاری انجام میدهند. درحال حاضر بیشتر کسب و کارها دارند یکسری از مفاهیمی که حتی نیاز به مرکز مدیریت دارند را نادیده میگیرند، چه برسد به مکان فیزیکی برای پرسنل را. ایک اینکوگلو، پروفسور رفتار سازمانی در دانشگاه تربیت کسب و کار میگوید: ” حقیقتا این ترند درحال گسترش است. و واقعا می تواند برای استارت آپها خیلی مقرون به صرفه و جذاب باشد.”  ازنظر کارمندان حذف رفت و آمد به شرکت یک مزیت بزرک محسوب می شود. به عقیده پروفسور اینکوگلو احتمال کاهش ریسک در یک کسب و کار کاملا از راه دور وجود دارد: احساس جداافتادگی یکی از خطر های شایع در دورکاری است، اما اگر همه یک هدف مشترک داشته باشند همچنان احساس یکی بودن را خواهند داشت.

ارتباطات بهتر

کیت هاستون معتقد است که دورکاری می تواند برای ارتباطات خوب موثر باشد. او میگوید: “دورکاری، مشکلات شغلی را شفاف سازی میکند، بنابراین حل آنها راحتر خواهد بود.”

“اگر شما در یک مکان با هم کار کنید فکر میکنید: هر روز باهم ناهار میخوریم، بنابراین ما تیم یکپارچه و هماهنگی هستیم که یکدیگر را حمایت میکنیم، اما این امر ضرورتاً صحیح نیست. وقتی تیم شما مانند تیم من در همه جای دنیا گسترده باشند، ما بیشتر به ساختن یک تیم منسجم فکر میکنیم، به اینکه چگونه میتوانیم ارتباطات موثرتر و بهتری داشته باشیم و قطعا راحتر و شفافتر مستندسازی انجام میدهیم.”

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}