تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

تحول دیجیتال نوکیا با راهکارهای ابری اوراکل

نوکیا تمام سیستم‌های مدیریت منابع انسانی‌اش را به راهکار ابری «فیوژن» می‌سپارد.

راهکار خدمات ابری اوراکل یا فیوژن یکی از میان‌افزارهای این مجموعه است که هدف آن پیاده‌سازی فرایندها و جریان‌های کاری سازمان‌ها در بستر ابری است. جدیدترین مشتری این راهکار شرکت نوکیا است که پیاده‌سازی تمام سیستم‌های مدیریت سرمایه‌های انسانی خود را به آن سپرده است. نوکیا در ادامه مسیر تحول دیجیتالش به‌دنبال ایجاد یک سیستم یکپارچه است تا تمام 130 شعبه‌اش در سرتاسر جهان برای مدیریت جذب، مدیریت پرداخت حقوق و دستمزد و مدیریت بررسی عملکرد کارکنان از آن استفاده کنند.

 

 

پروژه تحول دیجیتال نوکیا با نام «یک نوکیای دیجیتال» از سال ۲۰۲۱ آغاز شد. پروژه‌ای که هدف آن بهبود توان رقابت‌پذیری نوکیا با دیجیتالی کردن تمام فرایندهایش‌ است. یکی از بخش‌های این تحول جایگزینی سیستم On-Premise مدیریت سرمایه‌های انسانی نوکیا با راهکار ابری مدیریت منابع انسانی اوراکل است. انتخاب اوراکل از سوی نوکیا به‌دلیل توانایی سیستم‌های اوراکل در استانداردسازی فرایندهای مدیریت منابع انسانی در یک پلتفرم یکپارچه و رایج انجام شده است. ویژگی‌ای که نوکیا را قادر می‌کند یک تجربه کاری پایدار را بین تمام تیم‌های کاری‌اش در تمام شعبه‌های خود ایجاد و آن‌‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

لیزبث نیلسن مدیر تجربه کارکنان نوکیا در این‌باره می‌گوید:«بهینه‌سازی مراقبت از کارکنان و تجربه‌ی کاری آن‌‌ها بخش اصلی استراتژی مدیریت منابع انسانی ما است. هدف ما رسیدن به چابکی سازمانی، تجربه کاری یکپارچه و افزایش بهره‌وری‌ای است که در نهایت به استراتژی اصلی ما یعنی افزایش توان رقابت‌پذیری نوکیا کمک کند. ما از همکاری با اوراکل بسیار خرسندیم چراکه راهکار ابری مدیریت منابع انسانی اوراکل زیرساخت قدرتمندی برای ساخت تجربه‌ی مجازیِ کار با محوریت کارکنان واقعی در اختیار ما می‌گذارد».

آلن تریگز، مدیر تحول دیجیتال نوکیا هم می‌گوید:«نوکیا با استفاده از بهترین راهکارهای موجود نظیر اوراکل، به‌دنبال ارتقای سطح بلوغ دیجیتالی‌اش است. استقرار این سیستم در نوکیا به افزایش بهره‌وری و اثربخشی ما کمک می‌کند. همچنین به ما توانایی استفاده‌ی موثر از داده‌ها و هوش مصنوعی را می‌دهد که برای بالابردن کارایی و چابکی سازمانی ابزاری مهم و قدرتمند است».

راهکار ابری مدیریت سرمایه‌های انسانی اوراکل به نوکیا امکان می‌دهد تمام فرایندهای مرتبط با مدیریت منابع انسانی خود را به‌هم متصل و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. فرایندهایی مانند چرخه‌ی عمر کارکنان، کمک به بهبود فرایند تصمیم‌گیری و کاهش هزینه‌های عملیاتی. تحول دیجیتال نوکیا به‌همراه اوراکل به همین‌جا ختم نمی‌شود. استفاده از توانمندی‌های هوش مصنوعی، دستیاران دیجیتال و صدها قابلیت‌ها جدید دیگر به نوکیا امکان می‌دهد درکنار استفاده از آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های دیجیتال بتواند فرایندهای سازمانی خود در حوزه منابع انسانی را چندین پله ارتقا دهد و بهره‌وری و هم‌افزایی را در آن بهبود دهد.

کُرمَک واترز مدیر اجرایی اوراکل در اروپا، خاورمیانه و آفریقا درباره‌ی این همکاری این‌طور می‌گوید:«وجود فرهنگ نوآوری و خلاقیت در نوکیا این برند را برای سال‌های متمادی رهبر بازار کرده بود. همراهی با اوراکل و بهره‌مندی از آخرین فناوری‌ها برای حمایت از سرمایه‌های انسانی و مدیریت حال و آینده‌ی آن‌ها به نوکیا کمک می‌کند تا صاحب پلتفرمی یکپارچه شود و برای حضوری قدرتمندتر از گذشته آماده شود».

تحول دیجیتال و دیجیتالی شدن حوزه‌ای گسترده است و هرچقدر راجع به اهمیت آن سخن بگوییم کم گفته‌ایم. حرکت سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی نظیر نوکیا به این سمت و استفاده از راهکارهای ابری نشان از آینده‌ی روشن این مسیر در جهان دارد.

منبع: ERP news

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}