جدیدترین همکاری مایکروسافت و SAP؛ یک قرارداد عظیم تجاری

مایکروسافت راهکار RISE شرکت SAP را برای مدیریت فرایندهای سازمانی خود در بخش خدمات ابری برگزیده است و تبدیل به نخستین ارایه‌کننده عمومی خدمات ابری شده که از این راهکار بهره می‌برد.

غول ردموندی مدت‌هاست مدیریت تعداد زیادی از فرایندهای داخلی‌اش را به نرم‌افزار ERP شرکت SAP سپرده و سابقه همکاری این دو شرکت به دهه‌ها قبل باز می‌گردد. با این‌حال خبر استفاده مایکروسافت از راهکار RISE شرکت SAP به‌عنوان زیرساخت خدمات ابری خود بسیاری را شگفت‌زده کرد، چراکه مایکروسافت یکی از بزرگترین ارایه‌دهندگان خدمات ابری و نرم افزار ERP در جهان است و Dynamics 365 آن یکی از شناخته‌شده‌ترین SaaSهای موجود در بازار است.

 

 

روند توسعه راهکار RISE شرکت SAP آرام ولی مستمر در حال انجام بود. اصلی‌ترین خدمتی که این راهکار روی آن متمرکز شده «تحول به‌عنوان خدمت» (Transformation-as-a-Service) است. راهکار RISE به مایکروسافت امکان پیاده‌سازی توانمندی‌های جدید و فناوری‌های پرسرعت‌تر را می‌دهد. این راهکار به ردموندی‌ها امکان می‌دهد فرایندهای خود را براساس یک راهکار ابری منعطف که با سایر سیستم‌های SAP یکپارچه است اداره کند و آن‌ها را پیش ببرد. دلیل اصلی به‌کارگیری راهکار RISE شرکت SAP یکپارچگی آن با سایر سیستم‌های SAP است که مایکروسافت هم‌اکنون از آن استفاده می‌کند.

پیاده‌سازی RISE شرکت SAP در مایکروسافت باعث عمیق‌تر شدن همکارهای‌ مشترک و ایجاد تجربه منحصربه‌فردی بین این دو غول فناوری اطلاعات می‌شود. SAP برخی از حیاتی‌ترین فرایندهای IT مایکروسافت را مدیریت می‌کند و از سوی دیگر مایکروسافت نیز این راهکار را روی سرویس Azure خود پیاده‌سازی می‌کند.

این همکاری قطعا به نفع SAP خواهد بود و البته یک تصمیم شجاعانه از سوی مایکروسافت. اما این قرارداد یک سوال برای فعالان این حوزه ایجاد کرد؛ چرا مایکروسافت از ERP خودش برای مدیریت فرایندهای داخلی‌اش استفاده نمی‌کند؟

هدف نرم افزار ERP مایکروسافت (Microsoft Dynamics) اداره کسب‌وکارهای غول‌پیکر نبوده و نیست. درست است که میزان استفاده از Dynamics بین کسب‌‌وکارها رشد سریعی پیدا کرده، در زمان تنظیم این گزارش حدود ۴۵ درصد از سهم بازار ایالات متحده، اما مشتریان این نرم افزار بیشتر کسب‌‌وکارهایی هستند که فرایندهای ساده‌تر و سبک‌تری دارند.

در سال‌های گذشته مایکروسافت از نرم افزارهای دو شرکت SAP و اوراکل (Oracle) به‌طور متناوب استفاده کرده و در عوض تمام تمرکز خود را روی ارایه راهکارهای ابری به جای اختصاصی گذاشته است. رویکردی که شاید به مذاق رقبای مایکروسافت خوش نیاید. اما بازار راهکارهای ابری به‌قدری گسترده است و به‌قدری مشتری دارد که مایکروسافت ابایی از این ندارد که بگوید تمام فرایندهای داخلی‌اش توسط نرم افزارهای رقیب اداره می‌شود اما خودش در بازار خدمات ابری یک رهبر مقتدر است. البته که شرکت‌هایی مثل SAP و اوراکل نیز برای نگه‌داشتن نام مایکروسافت بین مشتریان‌شان عطای رهبر شدن در این بازار را به لقایش می‌بخشند.

منبع: ERP.today

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}