اشتباهات رایجی که باید درحین نصب CRM از آنها اجتناب کرد

خرید و استقرار یک راهکار CRM جدید درعین حال که بسیار مهیج است چالش هایی را نیز بهمراه دارد. سازمان شما در مسیر آسان سازی جریان های کاری پیش میرود، و هدف پرسنل دستیابی به ویژگی ها و ابزارهای جدید برای کمک در کارشان است. بدلیل اینکه بومی سازی و استقرار CRM می تواند تمام انشعابات سازمانی را داشته باشد، درنظر گرفتن اشتباهاتی که شما در ابتدا برای استفاده از محصول جدید میکنید بسیار حائز اهمیت می باشد. امیدواریم این مقاله بتواند به شما درحین استقرار و بومی سازی فاز بعدی فروش و یا پروژه های بازاریابی، به شما کمک کند.

 

 

ورودی های بیش ازحد

زمانی که پرسنل فروش و بازاریابی درحال وارد کردن اطلاعات تماس برای لیدها و مشتریان هستند، در ابتدا اطمینان حاصل کنید که فقط اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده اید. درصورت لزوم پرسنل میتوانند مجدد برگردند و اطلاعات دیگر را اضافه کنند. داشتن ورودی های زیاد منجر به ایجاد باگ و خرابی سیستم در لحظه می شود، بجای آن بهتر است اطلاعات مشتریان آینده و حقیقی ذخیره شوند.

داده های متناقض

بخش اعظمی از اطلاعات مشتریان و دیگر داده ها مربوط به مدیریت ورود اطلاعلات صحیح و ثابت است. اشتباهات براحتی با قابلیت های خودکارسازی پرقدرت این نوع از سیستم ها قابل حل می باشد. اگر تیم شما نمی تواند به برند جدید موسسات مشاوره شما اعتماد کند، از همان راهکارهای قبل استفاده خواهند کرد.

دربرگیرنده بودن

خرید CRM جدید بسیار مهیج است. اکنون شما ناگهانی به ابزارها و عملکردهای جدید دسترسی پیدا می کنید که به کسب و کار شما کمک میکند. احتمالا میخواهید هرچه سریعتر با استراتژی های جدید و یا برنامه های فروش و با بهره گیری از ویژگیهای نرم افزار جدید، استفاده کنید، اماشما می بایست به کاربران زمان بدهید تا بتوانند با محیط نرم افزاری جدید هماهنگ شوند. از پیشبرد تدریجی برنامه هایی که موارد مورد نیاز تیم شما را ارائه میدهند و درنهایت منتهی به هدف نهایی بلند مدت مدنظرتان میشود، اطمینان حاصل نمایید.

تعریف موفقیت ممنون!

از ارائه طرح و برنامه به تمام بخش های کسب و کار شما با CRM سروکار دارند مطمئن شوید. شما می بایست درجریان کامل خدماتی که نرم افزار جدید بهتان ارائه میدهد باشید، و همچنین حواستان به اهداف مناسب و درست هم  باشد.

آموزش ناکافی پرسنل

زمانی که CRM جدید نصب می شود بحث آموزش به پرسنل و برگزاری دوره ها و وورکشاپ های آموزشی برای آشنا کردن آنها با نرم افزار جدید در الویت اول قرار میگیرد. مسئله بعدی جدای از کلاس های آموزشی، دادن انگیزه و اشتیاق لازم جهت شرکت در دوره های آموزشی می باشد، حتی درمواردی که آنها تمایلی به شرکت در این کلاسها ندارند. این مورد بسیار برای بهره وری کسب و کار در دراز مدت ضرروری می باشد. یک یاز قابلیت های مفید CRM آسان سازی پروسه های کاری و بهبود مسیر کلی مدیریت کسب و کارتان می باشد.

عدم یکپارچگی با دیگر سیستمهای شما

یکپارچگی محیط این نرم افزار با سیستم ها و ابزارهایی که شما هم اکنون از آنها استفاده میکنید بسیار حائز اهمیت می باشد. این امر به شما اجازه میدهد تا اطلاعات بخش های مختلف سازمانی را با هم ترکیب کنید که انتقال داده ها و دسترسی به آنها را آسانتر میکند.

تیم ناهماهنگ

مقاومت های داخل سازمانی درمقابل استقرار CRM جدید موجب بروز مشکلات بزرگی می شود. درحین پروسه خرید و انتخاب، از آگاهی پرسنل خود به دلایل تغییر و یا استفاده از نرم افزار جدید خرید، اطمینان حاصل کنید. مطمئن باسید که آنها در این مورد با شما موافق و همراه باشند و نکات مثبت و مزایای آن را درک کرده باشند. سرمایه گذاری روی ابزار جدید می تواند بی فایده باشد اگر تیم شما با شما همراه نباشند.

 

منبع: solutionsreview.com

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}