چگونه هوش مصنوعی در ERP تغییر ایجاد میکند

استفاده از هوش مصنوعی در سیستم ERP مزایای زیادی را برای سازمان هم در بهره وری و هم در صرفه جویی در هزینه ها دربر دارد. ما این مزایا را برای شما در این مقاله جمع آوری کرده ایم:

 

 

سیستم های ERP با همراهی هوش مصنوعی و از طریق به حداقل رساندن کارها و مدیریت منابع انسانی باعث افزایش بهره وری و کاهش در هزینه ها میشوند. مزایای استفاده از هوش مصنوعی در سیستم ERP بسیار زیاد بوده و عملکرد بهینه را برای سازمان ها به ارمغان می آورد. اما هنوز بسیاری از کسب و کارها بدلیل ترس از رویارویی با نقص های امنیتی از این کار سرباز میزنند. در زیر به بررسی اثرات هوش مصنوعی بر تغییر سیستم ERP میپردازیم:

  1. مدیریت فروش

الگوریتم های هوش مصنوعی بهینه سازی قیمت را فراهم میکند، امتیازها را رهبری می نماید و به پیش بینی درآمد و فروش بعدی با مدیریت دقیق منابع، انبار و عملکرد پرسنل کمک میکند. با استقرار یک سیستم هوش مصنوعی، به مشتریان موجود کمک می کنند تا به نسخه بروزشده تاریخچه خرید خود دسترسی پیدا کنند.

  • خدمات مشتری

هوش مصنوعی خدمات سریع و مقرون به صرفه ای را فراهم میکند. چت بوتها (chatbots) همیشه آماده فراهم آوردن پاسخ های سریع به درخواست های ساده مشتریان و کاهش کارهای اضافی برای مدیریت نیازهای مشتری هستند. با الگوریتم های هوش مصنوعی و باتوجه به تاریخچه مشتری، چت بوتها می توانند داده ها را از بخش های مختلف سازمان جمع آوری و ذخیره نمایند، آنالیزها را رهبری کرده و پیشنهادات مطلوبی را فراهم آورد.

  • مدیریت انبار

مدیریت موثر انبار یعنی اطمینان از اینکه موجودی انبار برای هدایت عملیات کسب و کار به سمت بهینه سازی، موجود می باشد. مجهز کردن مدیریت انبار به هوش مصنوعی یعنی تکمیل کردن سیستم و نه تعویض آن. این کار میتواند پیش بینی تقاضاها، بهینه سازی موجودی، درخواستهای کاربر و سطح انبار را مدیریت نماید.

  • مدیریت مالی

استفاده از رباتهای هوشمند برای خودکارسازی حسابهای مالی تکراری و بهینه سازی خدمات مشتری توسط نرم افزار هوش مصنوعی امکان پذیر است. همچنین می تواند بهره وری فرآیند ها، تاییدهای مالی و صحت گزارشگیری را بهبود ببخشد. با ورودی های مختلفی که توسط نیروی انسانی انجام میگیرد، هوش مصنوعی می تواند ترندها را بهتر پیش بینی نماید و بمنظور پذیرش الگوهای حسابداری حرفه ای، تصمیم گیری های بهتری نماید.

  • منابع انسانی

هوش مصنوعی در منابع انسانی نیز اثرات مفیدی داشته است. منابع انسانی مجهز به هوش مصنوعی، روش های جذب و استخدام را کاملا مدیریت و تغییر داده است. این بخش می تواند با اسکن و ارزیابی فرم های استخدام متقاضیان، مناسبترین آنها را برای سمت شغلی خواسته شده انتخاب نماید. ابزارها و نرم افزارهایی که مجهز به هوش مصنوعی هستند می توانند آموزش و مدیریت عملکرد پرسنل را بهینه کنند.

 

منبع: erpnews.com

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}