راهکارهای اجتناب از بروز خستگی در سفر تحول دیجیتالی

شرایط رقابتی امروزه نیازمند تحول دیجیتالی است. سفر تحول دیجیتالی می تواند طولانی و خسته کننده باشد. در زیر راهکارهایی که در سالهای اخیر کسب وکارها برای خسته نشدن در این سفر تجربه کردند را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

 

خستگی و دلزگی در مسیر تحول دیجیتالی معظلی است که شرکت ها با آن روبرو میشوند. شاید باورش سخت باشد ولی یکی از دلایل این امر اینست که شرکت ها کارهای زیادی بمنظور آماده شده برای چیزی که نمیدانند انجام میدهند. بنابراین، آنها بطور چشمگیری تعهد، منابع، پول و انرژی خود را در جایی که ارزشی ندارند هدر میدهند. این خستگی و دلزدگی شرکت ها را از تکمیل فرایند تحول دیجیتالی باز میدارند. بگذارید به بررسی دلایل این اتفاق و راهکارهای جلوگیری از آن بپردازیم.

خستگی تحول دیجیتالی چگونه اتفاق میافتد

دلایل بروز خستگی در مسیر تحول دیجیتالی چیست؟ این مشکل با نگرش “تکنولوژی مقدم بر تحول دیجیتالی” شروع میشود.

مثال ۱

 موقعیتی که به خستگی در این مسیر منتهی می شود اینست که شرکت ها برای انجام فعالیت های تحول دیجیتالی از ساختن قابلیت های تکنولوژی شروع میکنند. آنها انباری از داده ها را استقرار میدهند، سیستم ERP خود را بروزرسانی میکنند، دارایی های دیجیتالی خود را به ابر منتقل میکنند یا روی توسعه انواع ربات ها سرمایه گذاری میکنند. و عمیقا معتقدند که در حال طراحی پایه های ضروری این تحول هستند. یک مثال رایج، اتفاقاتی است که در یک شرکت برای بروزرسانی یا استقرار مجدد سیستمERP به عنوان اساس تحول دیجیتالی رخ میدهد. شاید، کسب و کار هنوز از نسخه قدیمی استفاده میکنند و تصمیم دارد که یک سیستم ERP جدید داشته باشد. منطق بنا نهادن استقرار ERP به عنوان اساس این تحول، بسیار قوی است.

سپس آنها طی سالها، ده ها و شاید هم صدها میلیون دلار را صرف ساختن جزییات پایه ای می کنند. اما دیگر منابعی، بودجه ای، تعهد مدیریتی، حامی کسب و کاری، منابع IT، زمان و یا تمایلی برای ادامه سفر تحول دیحیتالی بعد از تکمیل این اساس ندارند. شرکت ها معمولا برای ساختن این اساس خود را خسته میکنند. آنها معتقدندکه اول باید تکه “اساس” را  جایگذاری کنند قبل از اینکه به تکه های ارزشمند کسب و کارشان برسند. درهمین مرحله کسب و کارها صبرشان لبریز میشود زیرا هنوز هیچ سودی دریافت نکرده اند. نگرش تقدم تکنولوژی بر تحول دیجیتالی بسیار پرهزینه است و معمولا تمام منابع را به هدر داده و چیزی برای دیگه تکه های مورد نیاز این پازل که بسمت ارزشمندی کسب و کار میرود باقی نمیگذارد.

نمی خواهیم بگوییم که شرکت ها نباید برای تکنولوژی های ERP خود ارزش قائل باشند. اما برای داشتن این ارزش آنها می بایست سفر طولانی برای تغییر خود بجهت استفاده درست از تکنولوژی بروند اما آنها معمولا این تلاش را در صرفه جویی زمان و هزینه نادیده میگیرند. در حقیقت معمولا این دلیلی است برای عملکرد نامناسب و ناکارامد این تکنولوژی ها. و این بدان معنا نیست که تکنولوژی باعث شکست می شود بلکه به این معناست که شرکت ها قادر به تغییر خود برای استفاده صحیح از تکنولوژی نیستند. اکنون ما در راستای تکنولوژی های دیجیتالی هستیم و باز هم مثل قبل رفتار میکینم!

تصمیمیات تکنولوژی برای اجتناب از خستگی سفر تحول دیجیتالی

چگونه شرکت ها میتوانند به این خستگی و دلزدگی غلبه کنند؟ چگونه آنها می توانند خیلی سریع به نتایج دلخواه برسند؟ راه حل نیاز به پارادایم های فکری متفاوت دارد. ترفند اصلی اینست که بدانیم کدام تکنولوژی ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند و دانستن اینکه آنها تنها مواردی هستند که باید رویشان سرمایه گذاری کرد. تعیین موارد صحیح برای سرمایه گذاری کار ساده ای نیست، و غیرممکن است که این کار را با اساس (foundation) شروع کنید.

برای انجام دادن این امر مهم، می بایست با طرح ریزی نتیجه در ذهن و کار روی عقبه شرکت، شروع کنید. هدف چیست؟ معمولا درنظر گرفتن تحول دیجیتالی به عنوان تجربه ای برای ذینفعان که شرکت برای درک و اثرگذاری روی آن تلاش میکند و اینکه هر ذینفعی تجربه شخصی خود را دارد، بسیار کمک کننده است. واقع بین باشید. نگرش تقدم تکنولوژی/اساس معمولا شما را از واقعیت دور میکند. درعوض استفاده از تجربه ذی نفعان در این زمینه به شما کمک میکند تا اجزای تکنولوژی که به بهبود تجریات شما کمک می کنند را تعریف کنید.

 

منبع: erpnews.com

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}