کشورهای پیشرو در تکنولوژی

گزارش جدیدی از کشورهایی که بیشترین اتصال را با خدمات آنلاین و سبک زندگی دیجیتالی در سراسر جهان دارند، منتشر شده است.

اتصال به اینترنت، فرهنگ را در سرتاسر دنیا شکل میدهد و در بیشتر کشورها زندگی دیجیتالی هر روز اجتناب ناپذیرتر می شود. اینترنت با سرعت بالا، دسترسی های متحرک و پرداخت های غیرنقدی با شدت اقتصاد جهانی را پیش میبرد و حتی بعضی از کشورها بسرعت و با استفاده زیاد از خدمات آنلاین به سمت آینده دیجیتالی درحرکت هستند.

 

 

وقتی صحبت از نسل بعدی اتصال به میان میاید، شبکه ارتباطی جهانی با نام “گستره زندگی دیجیتالی” ( Digital Life Abroad ) گزارشی را از رتبه بندی کشورهایی را که بیشترین خدمات آنلاین دولتی، دسترسی به سرعت بالای اینترنت خانگی، پرداخت های آنلاین و دسترسی آزاد به اینترنت دارند را ارائه میدهد.

رتبه شماره ۱: کشور استونی

رتبه شماره یک در این گزارش به کشور استونی تعلق دارد که از زمان استقلالش از  اتحادیه سویت (Soviet Union) در سال ۱۹۹۱ بیشترین سرمایه گذاری را روی زیرساخت های دیجیتالی خود کرده است. اسپانسر دولتی برنامه e-Estonia (استونی الکترونیکی) در قالب یک شرکت خدمات الکترونیکی شامل رای گیری الکترونیکی، سلامت الکترونیکی و برنامه های بانکی الکترونیکی و حتی سکونت الکترونیکی را که به افراد غیر شهروند برای اقامت مجازی و بهره بری از مزیت های شهروندی و همچنین شناسه ملی و دیگر خدمات شهروندی است را، پوشش میدهد. برنامه امروزه این شرکت، به سمت غیرشهوندان دیجیتالی و افرادی که بدنبال شروع یک کسب و کار اروپایی اساس با فرصتهای بی شماری برای اقتصاد استونی، درحرکت است.  

رتبه شماره ۲: فنلاند

کشور فنلاند در این رتبه بندی از لحاظ زندگی دیجیتالی مردمانش در رتبه دوم قرار دارد اما بلحاظ پرداخت های غیرنقدی در رتبه اول جهان ایستاده است. نقش اینترنت در این کشور انقدر پراهمیت است که در سال ۲۰۱۰ حکومت حق دسترسی قانونی به اتصال به پهنای باند را به هر شهروندی داد، و این اولین کشوری بود که چنین اجازه ای را صادر کرد. مدیرعامل و موسس شرکت HappyOrNot معتقد است: “سرعت اینترنت بالا و آزادی بیان، اکوسیستم ما را باثبات تر و امن تر کرده است. همه افراد به اطلاعات دسترسی دارند و این فرصتی را برای یادگیری و اثرگذاری روی آینده کشور فراهم میکند.”

دسترسی آسان به خدمات آنلاین دولتی و ترجمه خودکار برای بسیاری از خدمات، کمک شایانی به مهاجرین در این کشور است. Peter Seenan مدیرعامل موسسه Finland My Home میگوید:” زندگی دیجیتالی یعنی خودکارسازی همه چیز مانند خرید فروشگاهی اتوماتیک و همچنین یعنی خدمات آنلاین به زبان انگلیسی که زندگی روزمره را بدون نیاز به مکالمه و یا دانستن زبان فنلاندی، آسان می سازد.” او در ادامه می گوید:” امروزه اطلاعات زیادی بشکل آنلاین و به زبان انگلیسی در فنلاند موجود میباشد، از گرفتن نوبت پزشک تا دانستن حق و حقوق خود بعنوان یک کارمند.”

رتبه شماره ۷: کانادا

کانادا در رتبه بندی همیشه جز ۱۰ کشور اول بوده است که مردمانش از زندگی دیجیتالی بخصوص در موارد خدمات آنلاین دولتی و پرداخت های غیرنقدی بسیار بهره می برند. زندگی دیجیتالی در شهرهای بزرگ این کشور یعنی درجایی که تکنولوژی با سرعت بیشتری در حال رشد و توسعه می باشد و خدمات اینترنتی سریعتر و قابل دسترس تر هستند، باسرعت رو به افزایش است.

اتصال به اینترنت در این کشور نسبت به جاهای دیگر گرانتر است، با اینحال چون صنعت مخابرات بسیار تلفیقی است و پوشش دهی خوبی دارد، نقاط دور، دسترسی دائمی ندارند. کانادا در لیست گرانترین اینترنت های دنیا قرار دارد با اینکه سرعت اینترنت درآن چندان هم بالا نیست. اما بطورکلی، دسترسی کانادا به خدمات آنلاین دولتی و دسترسی نامحدود این کشور به دیگر خدمات آنلاین باعث شده سازمان ها پافراتر بگذارند و بتوانند براحتی از هر جای دنیا کسب و کار خود را شروع کرده و مدیریت کنند.

رتبه شماره ۲۷: کره جنوبی

رتبه شماره یک دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت به کره جنوبی تعلق دارد. زندگی روزمره در کره جنوبی با سرعت بالا انجام میشود. پروسه خرید غذا تا تحویل و پرداخت مبلغ آن کلا در حدود ۵ ثانیه انجام میگیرد. از لحاظ پرسرعت ترین اینترنت خانگی نیز این کشور دارای پرسرعت ترین اینترنت دنیا است. بسیار هیجان انگیز است که شهروندان این کشور هرگز در مترو حوصله شان سرنمیرود زیرا براحتی میتوانند یوتویوب را بدون هیچ قعطی تماشا کنند.

با اینحال داشتن بعضی از خدمات و نرم افزارها به آرزوها می پیوندد اگرچه مردم به سرعت می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند زیرا برخی از خدمات دیجیتالی در این کشور اساسا قابل استفاده نیستند و نرم افزارها گاهی سیستم ها را کند می کند و اطلاعات شخصی نیز گاهی افشا می شود.

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}