کاربردهای مهم هوش مصنوعی در سیستم‌های ERP

هوش مصنوعی (AI) از جمله فناوری‌های جدیدی است که در صورت استفاده صحیح، مزیت رقابتی خوبی به وجود می‌آورد. این فناوری از جهات بسیاری برای سیستم‌های ERP سودمند است و به طرق مختلفی کارایی سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) را بهبود می‌بخشد.

 

 

در این‌جا قصد داریم تاثیر هوش مصنوعی را بر چند فرایند مهم سازمانی شامل: مدیریت فروش، مدیریت خدمات/تجربه‌ی مشتریان، مدیریت دارایی و اموال، مدیریت مالی و سرمایه‌ی انسانی بررسی کنیم.

  • مدیریت فروش

در فرایند فروش، الگوریتم AI در بهینه‌سازی قیمت، رهبری تیم و … به کمک شما می‌آید. بدین ترتیب، می‌توانید میزان درآمد، فروش و … فصل بعد را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنید و مدیریت بهتری بر اموال، منابع و عملکرد کارکنان بخش فروش داشته باشید. همچنین، می‌توانید بر اساس سابقه‌ی خرید مشتریان خود، به آن‌ها محصول جدید یا نسخه‌ی بروزشده‌ی محصول فعلی را توصیه کنید.

  • خدمات مشتریان

هوش مصنوعی خدمات مشتریان را سریع‌تر، مقرون‌به‌صرفه و پایدار می‌کند. امروزه روبات‌های گفت‌وگو برای پاسخ‌گویی سریع به سوالات متداول مشتریان، طراحی شده‌اند. این امر موجب می‌شود از حجم کارهای غیرضروری و کم‌اهمیت نمایندگی‌های خدمات مشتریان کاسته شده و آن‌ها وقت خود را بیشتر صرف رفع مشکلات پیچیده‌ی مشتریان کنند. گرفتن اطلاعات لحظه‌ای از واحدهای مختلف سازمان، تجزیه و تحلیل بر اساس سابقه‌ی مشتریان و تبدیل حجم عظیمی از داده‌ها به گزارش‌های قابل اعتماد، همه به‌واسطه‌ی هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

  • مدیریت موجودی و اموال

مدیریت خوب موجودی به معنای حفظ سرمایه‌ی (موجودی کالای) کافی به‌عنوان ضامن اجرای بدون اشکال عملیات کسب‌وکار و ذخیره‌ی کافی پول نقد است. AI در مدیریت موجودی باید به‌عنوان بخشی از سیستم باشد و نه جایگزین آن. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) در کنار یکدیگر، می‌توانند پیش‌بینی سطوح تقاضا و موجودی، بهینه‌سازی موجودی و اموال، سفارشات مشتریان و … را با دقت بالایی مدیریت کنند.

  • مدیریت مالی

ربات‌های هوشمند فرایندهای تکراری حسابداری را خودکار کرده و خدمات مشتریان را تسهیل می‌کنند. در مدیریت مالی، AI موجب بهبود انجام تراکنش‌ها، تایید دقیق صورت وضعیت و گزارشات و پیش‌بینی نتایج مالی آتی بر اساس روندها و داده‌های بازار می‌شود. همچنین، همراه شدن هوش مصنوعی با یادگیری ماشینی به قضاوت بهتر داده‌های افراد مختلف و سازگاری بیشتر با الگوهای رفتاری متنوع متخصصان حسابداری منجر می‌شود. بنابراین، با به‌کارگیری هوش مصنوعی، مدیریت مالی هوشمندتر می‌شود.

  • سرمایه‌ی انسانی

به دلیل پیشرفت فناوری، بهره‌وری از سرمایه‌ی انسانی به نحو قابل‌ملاحظه‌ای در حال متحول شدن است. امروزه، هوش مصنوعی شیوه‌ی استخدام و مدیریت نیروی کار را اصلاح و بهینه‌سازی کرده است. سیستم‌های هوش مصنوعی با ارزیابی متقاضیان، می‌توانند مناسب‌ترین افراد را انتخاب کنند. هوش مصنوعی فرایندهای آموزش ضمن خدمت کارکنان را نه تنها سفارشی‌سازی بلکه سازماندهی نیز می‌کند. به کمک ابزارهای هوش مصنوعی، مدیران HR می‌توانند عملکرد و نیازهای کارکنان را به‌منظور حفظ و ابقاء بهترین آن‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}