تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۱۸

ودافون با کمک گوگل‌کلاود پلتفرم تقویت‌کننده هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد

گوگل‌کلاود و شرکت مخابراتی ودافون پلتفرم تقویت‌کننده هوش مصنوعی‌شان را راه‌اندازی کردند. پلتفرمی که هدف از توسعه آن بهبود تجربه مشتری، سنجش وفاداری مشتری و در یک کلام بهینه‌سازی ۰ تا ۱۰۰ قیف فروش است.

این پلتفرم به‌مدت ۱۸ ماه در پروژه‌ای به رهبری ودافون برای استفاده از ابرداده‌ها و هوش مصنوعی به‌منظور افزایش نفوذ یادگیری ماشینی و هوش تجاری در پروژه‌های تجاری این شرکت در حال توسعه بوده است. زیربنای پلتفرم ودافون هوش مصنوعی وِرتِکس گوگل است. این تقویت‌کننده به ‌وسیله یک سیستم ابری بومی به‌طورکامل مدیریت می‌شود و با پلتفرم نورون ودافون یکپارچه است. نتیجه این یکپارچگی یک اقیانوس داده است که روی گوگل کلاود پیاده‌سازی شده است.

 

 

این پلفترم به مختصصان داده و توسعه‌دهندگان ودافون امکان می‌دهد زمان مورد نیاز برای تبدیل محصولات و خدمات از طراحی تا تولید را از ۵ ماه به ۴ هفته کاهش دهند. یعنی کاهشی ۸۰ درصدی.

مدیر گروه ابرداده‌ها و هوش مصنوعی ودافون در این خصوص می‌گوید: «برای به حداکثر رساندن ارزش کسب‌وکارمان، هدف ما بالا بردن سرعت ساخت ارزش برای مشتریان‌مان بود. برای رسیدن به این هدف نیاز داشتیم تا بتوانیم سرعت توسعه محصولات و خدمات جدید را به شکل بی‌سابقه‌ای بالا ببریم. برای رسیدن به این مهم ۱۸ ماه کار و تلاش متخصصان ما منجر به توسعه پلتفرمی شد که زیربنای آن فناوری‌هایی از گوگل بود که برخی از آن‌‌ها هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده‌اند. امروز ما مفتخریم که تقویت‌کننده هوش مصنوعی ودافون کار خود را آغاز کرده است و تقریباً دو برابر بیش از پیش‌بینی‌ها عملکرد مثبتی روی فرایندها و سیستم‌های ما داشته است. ما از بهترین ابزارهای موجود استفاده کرده و ‌‌‌‌‌‌‌‌"پلتفرم تقویت‌کننده هوش مصنوعی Vodafone" را ایجاد کرده‌ایم. این محصول منحصربه‌فرد فرایندهای کاریِ دانشمندانِ داده ما را آسان‌تر کرده و ارزش و مقیاس کسب‌وکار ما را در رقابت جهانی به سطح بالاتری برده است».

 

چنگیز اوکبنلی، از مدیران ارشد گروه ابرداده‌ها و هوش مصنوعی ودافون نیز می‌گوید: «هدف والای ودافون تبدیل شدن به رهبر بازار جهانی فناوری ارتباطات است. یکی از جنبه‌های جدایی‌ناپذیر این مسیر، توسعه همکاری‌های متقابل ما با گوگل است. همکاری‌ای که به ما کمک می‌کند تا شتاب ساخت محصولات جدید را بالا ببریم و راهکاریی ارایه کنیم تا کسب‌وکارهای بیشتری بتوانند از پس چالش‌های بالابردن وفاداری و بهبود تجربه مشتری برآیند؛ در حالی که ودافون را در خط مقدم توسعه هوش مصنوعی و علم داده می‌بینند».

 

منبع: ERP.TODAY

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}