هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی تبدیل به یک صنعت عجیب و جذاب شده است که توانسته جای خود را درمیان ترندهای تکنولوژی باز کند. در زیر برخی از محصولات هوش مصنوعی و کارایی های اون ها را بطور خلاصه مرور میکنیم. جالب است بدانید تکنولوژی تشخیص چهره که بسیار هم پرطرفدار و مفید است از پرکاربردترین بخش های هوش مصنوعی است. تکنولوژی تشخیص چهره در دنیای امروز نقش مهمی در امنیت سایبری، خرید و فروش اینترنتی و … دارد. فروشگاه های آمازون نمونه بارزی از این تکنولوژی هستند از زمانی که فرد وارد فروشگاه می شود و پروسه انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود را شروع میکند.

 

 

اکنون در زیر به تعدادی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ می پردازیم

  1. پردازش زبان‌های طبیعی: یکی از چالش برانگیزترین زیرمجموعه های هوش مصنوعی که به تعامل بین کامپیوتر و زبان های طبیعی میپردازد، پردازش زبان های طبیعی است. و این یعنی کامپیوتر باید قادر به درک معنی زبان مورد استفاده باشد. درحقیقت مسئله ای که به تعامل بین انسان و کامپیوتر منجر می شود درک معنی زبان با کامپیوتر است.
  2. تشخیص گفتار: این همان تکنولوژی معروفی است که درحال حاضر روی تلفن های همراه وجود دارد. دستیار صوتی Siri اپل و دستیارهای هوشمند که روی بلندگوهای گوکل هستند همگی مثال های رایج این تکنولوژی اند. شرکت های OpenText  و Verint Systemsو NICE و Nuance Communications بطور اختصاصی روی این قابلیت کار میکنند.
  3. نمایندگان مجازی: سال گذشته گوگل از محصولی نام داپلکس رونمایی کرد که تعجب همه جهان را برانگیخت. کامپیوتری که درست مانند یک انسان واقعی با یک رستوران یا آرایشگاه تماس گرفت تا برای صاحبش وقت رزرو کند. یکی از نمونه های پیشرفته چت بات که درحال حاضر بطور گسترده ای در کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرد، داپلکس است. در سال ۲۰۱۹ بیشتر درمورد این نمایندگان مجازی خواهیم شنید.
  4. پلت فرم های یادگیری ماشینی: در دنیای امروز کامپیوترها قادر به یادگیری هستند. این پلت فرم ها می توانند از روی کلیک، شخصیت انسان را حدس بزنند. این تکنولوژی میتواند فرصتی برای ابعاد مختلف باشد. شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت، H۲O.ai، SAS،Skytree و Adext از پیشگامان این تکنولوژی هستند.
  5. پلت فرم های یادگیری عمقی: یکی از زیرمجموعه های یادگیری ماشینی که می توان به آن اشاره کرد یادگیری عمقی است. جرقه اولیه برای ساختار یادگیری از راه بررسی عصبی در مغز انسان بوجود آمد. Deep Instinct, Ersatz Labs, Fluid AI, MathWorks, Peltarionn شرکت هایی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند.
  6. دفاع سایبری: دفاع سایبری همان محافظت از زیرساختارها و ساختارهای اطلاعاتی در برابر حملات گسترده مجازی است. هوش مصنوعی، دفاع سایبری را کاملتر کرده است و گاهی بطور خودکار علیه تهدیدها وارد عمل می شود.
  7. یاری نخبگان: تصور عمومی اینست که هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی می شود اما درواقع این تکنولوژی از پتانسیل بالایی برای یاری کارمندان و بخصوص نخبگان دارد.
  8. تولید محتوا: روباتهای خبرنویس از دیگر مثال های هوش مصنوعی میباشد. بیشتر برندهای مهم و معروف دنیا برای تهیه خبر بدنبال پلت فرم های هوش مصنوعی هستند.
  9. تشخیص احساس: تشخصیص احساس به تکنولوژی گفته می شود، که می تواند با کمک پردازش تصویر از روی چهره احساس انسان را تشخیص دهد. این تکنولوژی در حقیقت زیرمجموعه شناسایی و تحلیل زبان بدن قرار دارد.
  10. شناسایی تصویر: این یک تکنولوژی شناخته شده است که در عرصه هوش مصنوعی بسرعت جای خود را در حوزه های مختلف کسب و کار باز کرده است.

 منبع: toranji.ir

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}