نوآوری‌های جدید اوراکل در خدمت بانکداری برای مبارزه با جرایم مالی

شرکت اوراکل با نوآوری در سبد جرایم مالی، مدیریت انطباق و ضد پولشویی خود، راه را برای جلوگیری از جرایم مالی هرچه بیشتر هموار کرده است. قابلیت‌ها و راه‌حل‌های جدید، یادگیری ماشینی را برای قابلیت‌های تحلیل، اتوماسیون فرایند روباتیک (RPA) را برای جریان‌های کاری و تجزیه و تحلیل گرافیکی را برای تجسم‌سازی شبکه‌ها، به‌کار می‌گیرند. این پیشنهادات با ایجاد یک استاندارد جدید در صنعت و رعایت انطباق به‌عنوان یک مزیت رقابتی برای بانک‌ها از طریق توانمندسازی آن‌ها در اجرای مقررات در حال تحول و کشف فعالیت‌های مالی مشکوک، استفاده می‌شوند.

 

 

اوراکل این فناوری‌های جرایم مالی را در هجدهمین کنفرانس سالانه ACAMS AML و جرایم مالی در ۲۳ تا ۲۵ سپتامبر سال جاری، در لاس‌وگاس ایالت نوادا ایالات متحده آمریکا، به نمایش گذاشت.

سونی سینگ، قائم مقام و مدیر کل خدمات مالی شرکت اوراکل، می‌گوید: «اوراکل در راس سرمایه گذاری‌های نوآوری و فناوری قرار گرفته است تا اطمینان حاصل کند که مشتریان می‌توانند در چشم‌انداز در حال تغییر جرایم مالی، به پیش روند.» «تجربه صنعت ما و تخصص فناوری در بانکداری به ما این امکان را داده است تا از کلاس جدیدی از قابلیت‌های پیشرفته تحلیلی استفاده کنیم که حداکثر ارزش و نتایج را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد. همسویی با استراتژی بزرگ‌ترOracle Cloud ، ما را قادر می‌سازد تا به سرعت همه راه‌حل‌های خود را، فراتر از رقبای بزرگ، در دسترس بانک‌ها قرار دهیم.»

یک فناوری در خدمت نسل جدید تهدیدها

طبق برآورد سازمان ملل، سالانه ۲ تریلیون دلار در سرتاسر جهان پولشویی می‌شود که این رقم تاکیدی است بر جریان گسترده بازیگران بدی که بخش خدمات مالی با آن‌ها مبارزه می‌کنند. با تغییر دائم رفتارهای مجرمانه، بانک‌ها باید به‌سرعت برنامه‌های ضد جرایم مالی سنتی، پرهزینه و سنگین خود را به سمت فن‌آوری‌های پیشرفته تحلیلی سوق دهند تا بتوانند از داده‌های بزرگ بهره بگیرند. شرکت‌هایی که از هوش ماشینی برتر برخوردار هستند، کشف مؤثرتر و کارآمدتر جرایم مالی را تجربه می‌کنند – کلیه زمینه‌هایی که اوراکل در آن‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است.

اوراکل در تلاش است تا محصولات سازمانی سنتی ضد جرایم مالی خود، نظیر Oracle Enterprise Management Case و Oracle Anti Money Laundering Enterprise Edition  را ارتقا دهد تا اطمینانی باشد مبنی بر اینکه این شرکت خود را با نیازهای در حال تحقق مشتریان بروز نگه داشته است. محصولات نوآور اخیر در زمینه فضای ضد جرایم مالی، عبارتند از:

  • نسخه Express ضد پولشویی خدمات مالی اوراکل، که مبتنی بر معماری ابری است و دارای سیستم یکپارچه مدیریت پرونده‌ها بوده و به‌ویژه برای پاسخ‌گویی به نیازهای انطباق‌پذیری بانک‌های کوچک و متوسط طراحی و ساخته شده است.
  • کارگاه سازگاری و جرایم خدمات مالی اوراکل، که در حقیقت یک میز کار یکپارچه و ابزار تحلیلی پیشرفته است که دانشمندان داده را قادر می‌سازد به‌سرعت الگوهای قدرتمند شناسایی و داشبورد تحقیق را برای برنامه‌های مؤثر AML و ضد تقلب بسازند.
  • بنیاد هوش انطباقی برای مبارزه با پولشویی خدمات مالی اوراکل، که سناریوهای تحقیق مبتنی بر قانون موجود را با مدل‌های ماشینی مبتنی بر رفتار مشتریان تطبیق می‌دهد تا نظارت بیشتری بر معاملات AML و کاهش مثبت کاذب داشته باشد.
  • مرکز تحقیق و تفحص، که محققان جرایم مالی را قادر می‌سازد تا الگوهای پیچیده مشکوک و پنهان بین اشخاص را با استفاده از فناوری گراف، کشف و تجزیه و تحلیل کنند.
  • سیستم امتیازدهی ضد پولشویی خدمات مالی اوراکل، که تلاش‌های تحقیقاتی را با رتبه‌بندی هوشمند و اولویت‌بندی رویدادهای AML با استفاده از ابزارهای پیشرفته مدل‌سازی و یادگیری ماشین بهینه می‌کند.

همچنین شرکت اوراکل اقدام به سرمایه‌گذاری در روابط استراتژیک با ارائه‌دهندگان فناوری کرده است که می‌تواند قابلیت‌های AML این شرکت را با فناوری‌هایی مانندRPA ، پردازش زبان طبیعی، جست‌وجوی رسانه‌های نامطلوب و موارد دیگر، تکمیل کند.

 

منبع: erpnews

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}