مزایای فناوری تلفن همراه برای کسب‌وکارها

فناوری تلفن همراه برای کسب‌وکارها چه مزیت‌هایی دارد؟ دنیای کسب‌وکار شاهد افزایش استفاده از تلفن همراه در راهکارهای عملیاتی مهم یا جریان‌های کاری کسب‌وکارها است. همزمان با افزایش روز افزون قابلیت‌های تلفن همراه، پتانسیل برنامه‌های کاربردی این دستگاه‌ها برای راهکارهای سازمانی نیز رو به افزایش است. در همین حال، فناوری موبایل مزایای غیرقابل انکار بسیاری برای سازمان‌ها به ارمغان آورده است.

 

 

درخصوص کسب‌وکارها، مزایای فناوری تلفن همراه به آنچه کسب‌وکار شما از راهکارهای پورتابل انتظار دارد، وابسته است. همه سازمان‌ها از دستگاه‌های موبایل به شیوه یکسانی استفاده نمی‌کنند و در نتیجه، مزایای فناوری تلفن همراه برای آن‌ها متفاوت خواهد بود. با این وجود، پنج مزیتی که در ادامه ذکر می‌شوند، باید توسط همه تیم‌های IT مورد توجه قرار گرفته و به‌طور قطع، هر سازمانی که به‌دنبال یکپارچگی در دستگاه‌های موبایل می‌باشد، باید به آن‌ها توجه کند.

ارتباطات

حفظ ارتباط میان کارکنان و واحدهای یک سازمان، بسیار حیاتی است. واضح است که دستگاه‌های پورتابل، به‌ویژه موبایل، برقراری ارتباط برای کاربران را آسان‌تر کرده‌اند. این امر هم برای ارتباطات بین کارکنان و هم ارتباطات سازمانی مصداق دارد. اپلیکیشن‌های متعددی، به‌ویژه برای یکپارچه‌سازی با سایر فناوری‌های کسب‌وکار و کمک به کارکنان در اجرای پروژه‌ها یا جریان‌های کاری، طراحی شده‌اند. با استفاده از دستگاه‌های موبایل، این ارتباطات می‌تواند در خارج از ساعات کاری یا خارج از محیط کار ادامه پیدا کند.

اپلیکیشن‌های موبایل

اپلیکیشن‌های موبایل فقط برای تفریح کاربران طراحی نشده‌اند؛ برنامه‌های کاربردی متعددی وجود دارند که سازمان‌ها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. این برنامه‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های ساده‌ای برای انجام کارهای ساده و یا ثبت داده‌های غیرضروری باشند؛ در عین حال، می‌توان از آن‌ها برای انجام وظایف مهمی که طیف وسیعی از عملیات روزمره سازمان را در بر می‌گیرند، استفاده کرد. طیف برنامه‌های موبایل بسیار گسترده است، اما در عین حال قدرت این برنامه‌ها برای اجرای فرایندهای سازمان نیز بسیار زیاد است.

فناوری چابک تلفن همراه

برای طراحی راهکارهای چابک، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار باید درخصوص پروژه‌ها با یکدیگر همکاری داشته و بتوانند با سایر اعضای گروه نیز ارتباط برقرار کنند تا کارها را با سرعتی پایدار پیش ببرند. به دلیل قدرت محاسباتی دستگاه‌های موبایل، توسعه‌دهندگان می‌توانند کارایی و شفافیت را در طول فرایند توسعه، حفظ کنند.

امکان دورکاری به‌واسطه فناوری موبایل

دستگاه‌های تلفن همراه، همان‌گونه که از نامشان پیداست، قبال حمل هستند، یعنی می‌توان همه جا آن‌ها را همراه برد. این یکی از معروف‌ترین مزایای تلفن همراه است و این امکان را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد که با استفاده از فناوری موبایل، کارها را به‌صورت دورکاری انجام دهند. بدین ترتیب، کارکنان می‌توانند کارها را در خارج از محل کار انجام دهند و این یکی از مزایای کار با موبایل نسبت به کامپیوترهای ثابت و ایستگاه‌های کاری است. اگر شرکت شما هر چند وقت یک‌بار، کارکنان را به دورکاری تشویق می‌کند، یعنی کارکنان می‌توانند حتی زمانی که پشت میز کار خود نیستند، وظایف مهم خود در کسب‌وکار را با استفاده از تلفن همراه انجام دهند.

فناوری بازاریابی و فروش در تلفن همراه

تیم‌های بازاریابی و فروش نیز می‌توانند از مزایای فناوری تلفن همراه بهره‌مند شوند. معمولا تلفن همراه به فناوری‌های متعددی نظیر پست الکترونیکی، تقویم، شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی مجهز است. همچنین، تیم‌های بازاریابی و فروش می‌توانند با استفاده از تلفن همراه ارتباط بین مشتریان را برقرار و حفظ کنند. این امر از یک سو موجب می‌شود که ارتباط با مشتریان را در سطح عالی نگه داشته شود و از سویی دیگر، سازمان‌ها ابزاری برای اجرای جریان‌های مهم کاری در اختیار داشته باشند.

 

منبع: solutionsreview

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}