تحول دیجیتال سیستم سلامت و بهداشت بریتانیا

NHS یا سیستم بهداشت و سلامت بریتانیا در سال ۲۰۲۲ گام بزرگی برای دیجیتالی شدن و ورود به دنیای دیجیتال برداشته است.

چند ماه پیش و در خلال کنفرانس جهانی شرکت ServiceNow در لندن، این ارایه‌کننده سرویس‌های پردازش ابری از یک همکاری بلندمدت با سیستم بهداشت و درمان بریتانیا خبر داد. ServiceNow یکی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ابری است. این شرکت آمریکایی یکی از پیشروان دیجیتالی کردن صنایع و کسب‌وکارهای مختلف و پیاده‌سازی پلتفرم‌های نوین و مدرن در آن‌هاست. براساس گزارش‌های موجود، بیش‌از ۸۰٪ شرکت‌های لیست ۵۰۰فورچون برای دیجیتالی کردن فرایندهای خود به سراغ ServiceNow آمده‌اند.

 

تحول دیجیتال سیستم سلامت و بهداشت بریتانیا

 

این همکاری باعث ایجاد یک شاخه جدید در NHS به نام NHS Digital می‌شود. شاخه‌ای که به‌زودی با ان‌اچ‌اس انگلستان ادغام شده و در سال ۲۰۲۳ تبدیل به NHSX می‌شود. ServiceNow در حوزه‌های بسیاری به NHS Digital خدمت‌رسانی می‌کند. این همکاری مشترک باعث ایجاد شبکه‌ای متشکل از بیش‌از ۱۵۰ سرویس آنلاین و بیش‌از ۲۰۰ خدمت درمانی مثل سلامت روان، درمان‌های تخصصی و بیمه‌های عمومی می‌شود. همچنین این سرویس جدید بیش‌از ۲۰هزار درمانگاه، کلینیک و بیمارستان را که مجموعا بیش‌از یک‌ونیم‌ میلیون کارمند دارند به هم متصل می‌کند.

اما یک سوال مهم برای کارشناسان به‌وجود آمده است. این‌که در این سیستم جدید جایگاه Oracle به‌عنوان سیستم نرم‌افزاری اصلی NHS کجاست. سوالی که پاسخ به آن این‌گونه بود: در سیستم جدید NHS خدماتی که قبلا توسط Oracle ارایه می‌شد با خدمات جدید ServiceNow جایگزین می‌شوند.

در این یکپارچگی دیجیتال، تمام سیستم‌های NHS مانند مدیریت IT، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت امنیت داده‌ها، مدیریت ایمیل و تمام عملیات IT به عهده ServiceNow گذاشته شده است. امنیت سایبری نیز بخشی دیگر از این همکاری دیجیتال است. خودکارسازی فرایندها و استفاده از هوش مصنوعی در فرایندهای NHS دیگر مفاد این همکاری مشترک است.

NHS Digital به همراه ServiceNow و با مشاور‌ه‌های مجموعه Cognizant به دنبال ساخت یک پلتفرم مقیاس‌پذیر، امن و کنترل‌پذیر است. پلتفرمی که هزینه‌های فرایندهای مختلف را کاهش دهد و بهره‌وری و کارایی آن‌ها را بالا ببرد.

بخش عمومی بریتانیا در سال‌های اخیر یکی از پیشرو‌ترین بخش‌های خدمات عمومی در جهان بوده که به سرعت مسیر دیجیتالی شدن را طی می‌کند. سرعتی که پس از پاندمی کرونا چند برابر شده است. چندی پیش یکی از بانک‌های دولتی بریتانیا نیز در همکاری‌ای مشترک با Oracle بخش زیادی از خدمات عمومی بانکداری را به این راهکار دیجیتالی سپرده است.

 

 

 

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}