بودجه سیستم ERP: چگونه و چرا؟

آیا با چالش بهره‌وری زنجیره تامین به دلیل به‌کارگیری فرایندهای منسوخ و تلاش برای کنترل هزینه‌ها، مواجه هستید؟ این در حالی است که استفاده از نرم‌افزار و ابزارهای مدیریتی مناسب، می‌تواند منجر به ارتقاء در کل سازمان شود، درعین این‌که می‌تواند بسیاری از مسایل عقب‌نگه‌دارنده کسب‌وکار را حل نماید.

 

 

اینجا جایی است که سرمایه‌گذاری برای نرم‌افزار ERP می‌تواند منجر به ROI (بازده سرمایه‌گذاری) مثبت شود. مثلا، فروشندگان سیستم‌های ERP، راهکارهای ویژه‌ای، متناسب با عملیات ویژه کسب‌وکار شما ارائه می‌کنند و بدین ترتیب شفافیت و دقت لازم برای تصمیم‌گیری لحظه‌ای و آگاهانه در اختیارتان قرار می‌گیرد. حال این سوال مطرح می‌شود که در صورت سرمایه‌گذاری در این فناوری، بر سر بودجه شما چه خواهد آمد؟ آنچه ممکن است ندانید، این است که صاحبان کسب‌وکارهایی که در پی پیاده‌سازی یک سیستم ERP هستند، گزینه‌های بسیاری از نظر بودجه و سرمایه پیش رو دارند.

بیایید این گزینه‌های احتمالی را بررسی کنیم. در عین حال، به این سوال پاسخ خواهیم گفت که چرا یک راهکار ERP می‌تواند پتانسیل بسیاری برای رشد کسب‌وکار شما فراهم آورده و چرا استقرار و پیاده‌سازی آن در فرایندها، بدون در نظر گرفتن چالش‌ها، یک الزام است.

وام‌ها و پاداش‌ها

وام‌ها و کمک هزینه‌های دولتی به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا توانایی تهیه یک راهکار ERP جامع را پیدا کنند. در اغلب این برنامه‌ها، چند معیار مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم:

  • حداقل باید سه سال از فعالیت کسب‌وکار گذشته باشد
  • حداقل ۱۵ پرسنل داشته باشد
  • حداقل به مدت دو سال گردش سرمایه داشته باشد

دلایل انتخاب سیستم ERP

پیاده‌سازی نرم‌افزار ERP در یک سازمان، مستلزم بررسی و برنامه‌ریزی فراوان است، اما با توجه به سود قابل‌توجه حاصل از آن، این صرف هزینه و وقت ارزش پیدا می‌کند. مثلا، یک راهکار ERP سفارشی، می‌تواند به شما در تسهیل فرایندهای عملیاتی، کاهش هزینه‌ها و اتلاف مواد، افزایش دقت پیش‌بینی و کاهش بسیاری از خطرات مالی و انطباق‌پذیری، کمک کند. برخورداری از داده‌های هوشمند و مدیریت زنجیره تامین آسان، موجب می‌شود کسب‌وکار شما رشدی را تجربه کند که هرگز تصور آن را نداشته‌اید.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، در نظر گرفتن بودجه برای استقرار یک راهکار ERP در کسب‌وکار، ایده خوبی محسوب می‌شود. درحالی‌که بسیاری از رقبا برای افزایش رشد و گسترش فناوری‌های خود به سمت این رویکرد گرایش پیدا کرده‌اند، دلیلی وجود ندارد که بخواهیم از آنها عقب بمانیم و برای به خدمت گرفتن این راهکارهای جامع، بیش از این زمان از دست بدهیم.

 

منبع: erpfocus

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}