اگر فکر می‌کنید SMB شما از حمله سایبری در امان است، سخت در اشتباهید

دو موسسه تامین‌کننده امنیت هویتی Keeper Security و YouGov نتیجه بررسی سال ۲۰۱۹ خود درباره تهدیدهای سایبری برای شرکت‌های کوچک و متوسط را منتشر کردند. در این بررسی، ۵۰۰ نفر از تصمیم‌گیرندگان ارشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMBها) حضور داشتند. بر اساس مشاهدات، ۶۶% از مدیران این کسب‌وکارها موافق نیستند که در معرض تهدیدات سایبری قرار دارند. متاسفانه، بررسی اخیر Ponemon و Keeper Security نشان داده است که ۶۷% از کسب‌وکارها طی یک سال گذشته، مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند. بنابراین، این سوال مطرح می‌شود که عامل این اختلاف نظر چیست و چطور می‌توان مانع آن شد.

 

 

چرا SMBها از خطر حملات سایبری آگاه نیستند؟

در حقیقت، هیچ‌کس نمی‌تواند خطری را که این SMBها با آن مواجه هستند، نادیده گرفته و یا عقیده داشته باشد که آنها نمی‌توانند کسب‌وکارشان را در معرض تهدید قرار دهند. فقط ۱۲% از کسب‌وکارها واقعیت تهدیدهای سایبری را درک کرده‌اند (اینکه هر نوع کسب‌وکاری بدون توجه به اندازه آن، می‌تواند در معرض خطر قرار داشته باشد).

در عین حال به نظر می‌رسد، هرچه یک کسب‌وکار بلوغ بیشتری می‌یابد، کمتر متقاعد می‌شود که در معرض خطرات سایبری قرار دارد. ۶% از SMBهایی که سابقه کار ۱۰ ساله یا بیشتر دارند، نسبت به خطر تهدیدات دیجیتال آگاهی دارند، درحالی‌که ۲۸% از کسب‌وکارهای جوان‌تر این مشکل را درک کرده‌اند. در حقیقت، ۷۰% از کسب‌وکارهایی که دارای قدمت هستند، از شدت خطر امنیت سایبری خود آگاه نیستند. به‌علاوه، فقط ۹% از تصمیم‌گیرندگان SMBها عقیده دارند که امنیت سایبری مهم‌ترین ویژگی سازمان آنها است.

آنچه مدیرن شرکت‌ها نمی‌بینند

آمار مهمی که SMBها هنگام صحبت درباره تهدیدهای سایبری باید داشته باشند، در تحقیق دیگری مورد بررسی قرار گرفته است. سال گذشته، Switchfast Technologies دریافت که ۶۰% از SMBها ظرف مدت شش ماه از زمان مشاهده نفوذ در داده‌ها، کسب‌وکار خود را تعطیل می‌کنند.

بدیهی است که این امر موجب مکث هر تصمیم‌گیرنده‌ای خواهد شد. در این صورت، SMB شما چه باید بکند؟ به عقیده YouGov و Keeper، بهتر است با یک رمز عبور امنیتی شروع کنید؛ قطعا این یک نقطه شروع قوی خواهد بود. اکثر نفوذها با اعتبارهای ضعیف یا به‌سرقت‌رفته آغاز می‌شوند و سیاست استفاده از رمز عبور ضعیف، غالبا فرش قرمزی است برای هکرها.

 

منبع: solutionsreview

{{ message_need_to_login }}
{{language.message_not_empty}}
{{count_of_comments}} 
{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}